شما اینجا هستید

    آرشیو » وضعیت ذخایر خون در آذربایجان غربی مطلوب است

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: با حضور خوب و مستمر اهداکنندگان هم اکنون ذخایر خونی استان در حد مطلوب و در شرایط سبز قرار دارد.

قهرمان رضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری اروم‌tv، اظهار کرد: خوشبختانه با حضور خوب و مستمر اهداکنندگان هم اکنون ذخایر خونی استان در حد مطلوب و در شرایط سبز قرار دارد.

وی افزود: باتوجه‌به وضعیت خوب ذخایر خونی استان پاسخگوی کامل نیاز بیمارستان‌های استان هستیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

رضائیه با بیان اینکه اهدای خون باید مستمر باشد، افزود: هر واحد خون بین چهارتا پنج‌روز قابل نگهداری است و همانند همیشه تأکید می‌کنیم که افراد به طور مستمر باید به امر اهدای خون توجه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ایام نوروز به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای نیاز به خون افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تمامی پایگاه‌های ثابت انتقال خون آذربایجان غربی در ارومیه، خوی، نقده، میاندوآب و مهاباد به‌صورت سه شیفت از هشت صبح لغایت ۱۲ شب به اهداکنندگان خون آماده ارائه خدمات است.

وی با اشاره به اینکه میزان استقبال بانوان برای اهدای خون در استان سه در صد است گفت: باورهای اشتباه، کم‌خونی و ترس از آمپول را می‌توان از دلایل استقبال کم بانوان برای اهدای خون برشمرد.

رضائیه افزود: در همین راستا رواج فرهنگ اهدای خون بین زنان نیاز به کمک همه دارد و باید نگرانی‌های زنان برای اهدای خون با آموزش‌های لازم برطرف شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12408

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد