شما اینجا هستید

    اجتماعی » واگذاری ۲۸۹ معدن تا خردادماه امسال در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: برای احیای معادن راکد و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های معدنی به منظور توسعه اقتصادی استان، ۲۸۹ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده عمومی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد، که این فرایند تا ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

صابر پرنیان درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: در دو ماه نخست سال ۱۴۰۳، حقوق دولتی دریافتی از معادن آذربایجان غربی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به ۱۶۵۴ میلیارد ریال رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲.۶ برابر بیشتر است.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: این افزایش ۱۶۰ درصدی نشان‌دهنده رشد قابل ملاحظه‌ای در بخش معدن است. در سال ۱۴۰۲، حقوق دولتی وصول شده تنها ۶۳۶ میلیارد ریال بود.

وی ادمه داد: در حال حاضر، ۵۱۴ معدن فعال در استان وجود دارد که قادر به استخراج بیش از ۱۸ میلیون تن مواد معدنی در سال هستند. برای این معادن، بیش از ۹۱۴۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام گرفته و برای ۵۰۵۸ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی یادآور شد: برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و افزایش ارزش افزوده در استان، ۵ واحد سنگبری جدید در دو ماه ابتدایی سال جاری احداث شده است.

وی تصریح کرد: طی همین دوره، ۷ پروانه اکتشاف، چهار گواهی کشف و یک پروانه بهره‌برداری صادر شده است. یکی از معادن جدید با ظرفیت سالانه ۴۵ هزار تن، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد ریال، فرصت‌های شغلی برای ۴ نفر را فراهم آورده است.

پرنیان عنوان کرد: برای احیای معادن راکد و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های معدنی به منظور توسعه اقتصادی استان، ۲۸۹ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده عمومی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد، که این فرایند تا ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی، انواع مختلفی از مواد معدنی استخراج می‌شوند. برخی از مهم‌ترین مواد معدنی سنگ آهن، طلا، کرومیت، منگنز، سرب و روی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16189

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد