شما اینجا هستید

    اقتصادی » واحدهای راکد تولیدی به عرصه تولید برمی‌گردند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به راکد بودن تعدادی از واحدهای تولیدی در استان و به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی، گفت: مولدسازی و فعال‌کردن واحدهای راکد تولیدی و صنعتی، در برنامه‌های استان قرار داشته و از فعال‌شدن این واحدها حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» محمدصادق معتمدیان در جلسه مرکز سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با تأکید بر اهمیت فعال‌شدن واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال در استان، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال باتوجه‌به آماده‌بودن زیرساخت‌های تولید در این واحدها، می‌تواند سریع‌تر منجر به تولید و اشتغال‌زایی شود.
وی همچنین با تأکید بر آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان، خاطرنشان کرد: ایجاد تعادل بین ظرفیت‌های اسمی و ظرفیت‌های فعال واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری بوده و برای افزایش ظرفیت‌های تولید در استان، نیازمند سرمایه‌گذاری در ابعاد زمانی مختلف در استان هستیم.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سرمایه‌های راکد را می‌توان در مدت‌زمان مشخصی وارد چرخه تولید کرد، افزود: استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، می‌تواند زمینه‌های لازم برای فعال‌سازی واحدهای راکد تولیدی در استان را فراهم کند.
معتمدیان همچنین با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در استان در دولت سیزدهم، اضافه کرد: در سال‌های اخیر تحولی عظیم در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان محقق شده که در پی آن شاهد کاهش نرخ بیکاری در تمامی فصول در استان بودیم.
وی در ادامه با تأکید بر اهلیت‌سنجی در اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری، افزود: افراد متخصص و دارای توان مدیریتی و مالی می‌توانند در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید موفق‌تر عمل کنند، در غیر این صورت شاهد رکود در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده خواهیم بود.
استاندار آذربایجان غربی بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی در رفع مشکل واحدهای تولیدی نیز اشاره کرده و یادآور شد: از تجربیات دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های موجود در کنار ظرفیت‌های علمی، در رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان استفاده شود.
معتمدیان همچنین با اشاره به تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده در شهرک‌های صنعتی استان برای سرمایه‌گذاری، افزود: در بخشی از زمین‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران، هیچ اتفاقی نیفتاده و سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و ضروری است شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به تعیین تکلیف این زمین‌ها اقدام کند.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16199

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد