شما اینجا هستید

    آرشیو » هواشناسی آذربایجان غربی درباره افزایش دما و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها هشدار داد

رئیس اداه هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش دمای هوای استان و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv، مهدی صابری رئیس اداره هواشناسی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv با اشاره به افزایش دمای استان اظهارداشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی باتوجه‌به به افزایش گرادیان هوای شهر ارومیه طی روز گذشته شاهد افزایش هستیم که دمای هوا در شهر ارومیه به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است .

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما و افزایش سرعت باد احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال تنش دمایی در کشاورزی و فعالیت‌های دامداری پیش‌بینی می‌شود.
صابری عنوان کرد: با توجه به‌احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها توصیه می‌شود شهروندان و گردشگران از رهاکردن زباله‌هایی براق در محیط و روشن‌کردن آتش در مراتع و جنگل پرهیز و در صورت روشن‌کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به وضعیت جوی استان تصریح کرد: با افزایش دما در شهرستان ارومیه از روز گذشته تا اواسط هفته دمای هوا روبه‌افزایش خواهد بود و در پایان هفته به‌تدریج شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.
وی افزود: طی روز گذشته دمای هوای ارومیه در گرم‌ترین ساعات ۳۴ درجه بالای صفر گزارش شد در این راستا پیش‌بینی می‌شود طی امروز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد برسد.
رئیس اداره هواشناسی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته شاهین‌دژ با ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرستان و چالدران با دمای هوای ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14082

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد