شما اینجا هستید

    آرشیو » مکان‌های خالی شهر ارومیه، گورستان نخاله‌های ساختمانی

ورودی هر شهری بیانگر ساختار و زیبایی آن شهر قلمداد می‌شود که متاسفانه و جایگاهی برای زباله‌ها شده است که چهره شهر را کاملاً زشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌tv، با گسترش  شهرنشینی  و نیاز به ساختمان‌های جدید، ساختمان‌های قدیمی تخریب شده و بناهای جدید جای آنها را می‌گیرد و در این میان یک موضوع مغفول مانده است، سرنوشت نخاله‌های ساختمانی چه ‌می‌شود؟

بیشتر شهروندان نخاله‌های ساختمانی و حتی زباله‌های خانگی خود را در نزدیک‌ترین محل دسترسی تخلیه می‌کنند که علاوه بر تخریب سیمای شهری، به دلیل تخلیه این نخاله‌ها در مسیر ویژه رودخانه‌ها سبب بروز مشکلات جدی در زمان بارندگی می‌شود.

همچنین ترکیب و درصد مواد تشکیل دهنده نخاله‌های ساختمانی در مناطق مختلف متفاوت به طوری که برخی از آن‌ها قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند اما برخی مواد خطرناک دارند که وجود آن‌ها برای محیط زیست و زندگی انسان‌ها اثرات سوئی دارد. اما متاسفانه بیشتر شهروندان این موضوع را نادیده گرفته و نخاله‌های ساختمانی خود را در مکان‌های خالی و در دسترس خالی می‌کنند.

بدون شک هیچ شهری به توسعه و پیشرفت دست نخواهد یافت مگر آنکه شهروندان آن برای نیل به این هدف همراه شهرداری باشند، شهر زیبای ارومیه به رغم کمبودها و خلاءهایی دارد شهر زیبایی است و برخی مسئولان برای ساختن شهری ایده آل در تلاش هستند اما  متاسفانه گاها بی‌توجهی عده‌ای معدود از شهروندان باعث رنجش مردم و خادمان در سازمان شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌شود بنابراین مردم باید در کنار مسئولان در راستای پویایی و توسعه شهر ارومیه تلاش کنند.

وجود نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها چهره شهر را زشت کرده است

یکی از شهروندان در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم‌tv، با بیان اینکه وجود نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها چهره شهر را زشت کرده است گفت: به واسطه شغلم روزانه چند نوبت باید از شعر خارج شوم، متاسفانه برخی از شهروندان، اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در  ورودی‌های شهر می‌کنند که چهره شهر ارومیه را زشت جلوه می‌کند.

شهروند دیگری با بیان اینکه برخی از خودروهای حمل نخاله‌های ساختمانی شبانه بار خود را در این محل تخلیه می‌کنند و هیچ نظارتی وجود ندارد افزود: بعضی‌ها حتی زباله‌های خود را بر روی نخاله‌ها می‌اندازند و به مرور این مسئله باعث انباشت زباله‌ها هم شده است.

ساماندهی ضایعات ساختمانی در اولویت سازمان پسماند شهرداری ارومیه

هادی بصاری رییس سازمان پسماند شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv، در خصوص ساماندهی ضایعات ساختمانی عنوان کرد: انباشت مصالح ساختمانی از مصادیق سدمعبر محسوب می‌شود بنابراین بعد از برگزاری جلسات متعدد در این خصوص و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، با متخلفین در قالب دو اخطاریه برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در اخطاریه اول به مدت ۴۸ ساعت به فرد فرصت داده می‌شود تا اقدام به جمع‌آوری مصالح کند و در صورت عدم توجه به اخطاریه اول بعد از ۴۸ ساعت، اخطاریه دوم توسط ضابطین سازمان مدیریت پسماند صادر می‌شود و براساس قانون در اخطاریه دوم ۴۸ ساعت جهت جمع‌آوری نخاله‌ها فرصت داده می‌شود.

بصاری عنوان کرد: در صورت عدم تبعیت، از اخطاریه دوم نیز براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، ضابطین سازمان مدیریت پسماند اقدام به جمع‌آوری مصالح ساختمانی کرده و فرد برای باز پس گرفتن مصالح خود باید هزینه حمل و جریمه صادر شده را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: کسانی که مبادرت به تخلیه نخاله‌های ساختمانی کنند علاوه بر جریمه نقدی منجر به توقیف خودرو فرد مذکور می‌شود.

بصاری گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خودروهایی که مبادرت به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر می‌کنند با شناسایی خودرو مذکور تخلف را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گزارش دهند، علاوه بر این ضابطین سازمان نیز به صورت شبانه روزی در حال گشت‌زنی در جهت شناسایی و برخورد با متخلفین هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12253

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد