شما اینجا هستید

    آرشیو » مدیران شهری ارومیه در ساماندهی وانت‌بارها ناتوان هستند

امروز تمام نگاه‌ها به اين مسئله معطوف شده كه معضل ترافیک ایجاد شده توسط وانت‌بارها و دستفروشان چگونه از سوی مسئولان مديريت می‌شود هر چند که تا امروز نشان داده‌اند در این زمینه ناتوان هستند.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌tv، ساماندهی وانت‌‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر ارومیه به ویژه در کمربندی خاتم‌الانبیا از جمله دغدغه‌هایی است که شهروندان با آن مواجه هستند.

فروش میوه و تره‌بار توسط وانتی‌ها در حاشیه خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها به هیچ وجه خوشایند نبوده و سال‌های سال است که مورد اعتراض شهروندان ارومیه‌ای قرارگرفته است.

یکی برای خود دکه‌ای زده و دیگری با کامیون و وانت مشغول فروش اجناس خود است، خودروهای فراوانی هم برای خرید محصولاتشان یا سرعتشان را کم کرده و یا متوقف شده‌اند و همین امر سبب مسدود شدن خیابان و ترافیک شده است، بنابراین امروز تمام نگاه‌ها به این مسئله معطوف شده که این معضل چگونه از سوی مسئولان مدیریت می‌شود هر چند که تا امروز نشان داده‌اند در این زمینه ناتوان هستند.

ساماندهی وانت‌بارهای همیشه مزاحم مطالبه شهروندان از مسئولان است

علی محمدی یکی از شهروندان ارومیه‌ای، و ساکن خیابان المهدی با بیان اینکه، قیمت عوام‌فریب میوه‌ها در وانتی‌های میوه فروش نسبت به مغازه‌ها باعث استقبال مردم از این نوع کاسبی شده است، گفت:
از جمله مشکلاتی که وانتی‌های میوه‌فروش می‌توان به کیفیت پایین اجناس در بعضی مواقع و گلایه‌ها از درست نبودن ترازو و یا درست ننوشتن قیمت روی تابلو و مزاحمت‌هایی در خیابان و سد معبر برای مردم می‌شود، اشاره کرد.

وی بیان کرد: اکثریت این وانتی‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک، با ترفند کوچک نوشتن کلمه نیم، مشتری را برای خرید ترغیب می‌کنند، البته برخی اوقات نیز افراد تا زمان خرید میوه متوجه موضوع نمی‌شوند و پس از درخواست هزینه میوه خریداری شده توسط میوه‌فروش متوجه قیمت اصلی کالا می‌شوند.

این شهروند عنوان کرد: جمع‌آوری که نه، بلکه ساماندهی وانت‌بارهای همیشه مزاحم مطالبه شهروندان از مسئولان است و امیدواریم مدیران شهر با در نظرگرفتن تمامی مسائل به ویژه امکان فعالیت قانونمند و اصولی این افراد هرچه سریعتر اقدام به جانمایی محل‌هایی برای وانتی‌ها کنند و شهر را از این معضل نجات دهند.

شهروند دیگری که به دلیل ترافیک ایجاد شده در کمربندی ارومیه ساعت‌ها وقتش تلف شده بود بیان کرد: این دستفروشان علاوه بر نگهداری خودروهایشان کنار خیابان، برای ویترین فروش خود گاهی چند ده متر جلوتر از بساطشان کودک یا نوجوانی با پلاکارد قیمت به دست، به قصد ترغیب خودروهای عبوری، می‌نشانند که صدالبته موفق به وسوسه رهگذران و توقف منجر به خرید آنها هم می‌شود.

وی تصریح کرد: از مدیران شهری و شهردار ارومیه درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر برای ساماندهی این وانت‌بارها اقدام کردا و فکر اساسی کنند.

شغل و حرفه دیگری ندارم مجبورم دست‌فروشی کنم

مجتبی یکی از وانت‌بارها که سال‌های سال در کمربندی ارومیه مشغول دست‌فروشی است در این باره به خبرنگار اروم‌tv گفت: اگه کار و درآمد خوبی وجود داشته باشم، هرگز اقدام به دست‌فروشی نمی‌کردم دستفروشی شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است، در گرمای تابستان و سوز زمستان در کنار جاده بدون سرپناه هستیم و شرایط محیطی ما را اذیت می‌کند اما چه کنم که شغل و حرفه دیگری سراغ ندارم تا به دنبال آن بروم.

این شهروند گفت: مدیران شهری، به جای اینکه بستر مناسب برای کار ایجاد کنند گاهی با نامردی بساط دستفروشان رو جمع می‌کنند تنها دارایی من این وانت است و چاره‌ای جز دستفروشی با آن ندارم.

وی عنوان کرد: برخی از این دست‌فروشان با وجود اینکه مغازه‌ای برای فروش دارند اما متاسفانه برای سود بیشتر اقدام به دست‌فروشی می‌کنند.

مجتبی گفت: وانت‌بارها و دست‌فروشان باعث ایجاد ترافیک خیلی شدید در کمربندی ارومیه شده است اگر مدیران شهری مکانی را برای دست‌فروشان اختصاص دهند معضل بزرگ ترافیک نیز حل می‌شود.

برای جمع‌آوری وانت‌بارها از سطح خیابان باید تمامی مسئولان مربوطه پای کار بیایند

توماج وحید افشار عضو شورای شهر ارومیه در این زمینه به خبرنگار اروم‌tv؛ گفت: چندین بار اقدام به جمع‌آوری وانت‌بارها و دستفروشان از کنار خیابان‌ها به خصوص کمربندی خاتم‌الانبیا شده‌ایم، اما متاسفانه بیشتر این دستفروشان به ماموران شهرداری حمله می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای جمع‌آوری و ساماندهی وانت‌بارهای مزاحم در سطح باید تمامی مسئولان مربوطه به ویژه دادستان و پلیس‌راهور پای کار بیاید، چرا که مدیران شهری به تنهای از عهده این کار برنمی‌آیند.

افشار عنوان کرد:هرچند در اوضاع کنونی، هستند برخی افراد که به قصد کسب روزی حلال، اقدام به میوه‌فروشی با وانت‌بار به هر دلیلی از جمله اجاره بالای مغازه می‌کنند اما براساس شواهد، اکثر این وانت‌بار‌ها در دست افراد محدودی هستند که با مافیاگری و به خاطر صرفه بالای اقتصادی از این راه کسب درآمد می‌کنند.

رسیدگی به تمامی امورات شهری وظیفه شهردار و مدیران شهری است

اکبر تایوغ روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی در این زمینه بیان کرد: رسیدگی به تمامی امورات شهری وظیفه شهردار و مدیران شهری است.

وی افزود: مدیران شهر قانوناً می‌توانند در تمامی امورات شهری که در آن تخلفی صورت گرفته دخالت داشته باشند و جمع‌آوری وانت‌بارها نیز بر عهده مجموعه شهرداری است.

حال باید منتظر ماند و دید شهرداری در روزهای آینده آیا قادر خواهد بود با همراهی سازمان‌های انتظامی، پروژه ساماندهی وانت‌بارها را به سرانجام رساند؟!

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11791

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد