شما اینجا هستید

    اقتصادی » لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تکید بر لزوم تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت:مشکلی از بابت تأمین زمین برای اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و روند آماده‌سازی و واگذاری اراضی با سرعت در حال پیگیری و انجام است.

سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی «درناسسی» با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن مهر اظهار کرد: مشکلی از بابت تأمین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و روند آماده‌سازی و واگذاری اراضی با سرعت در حال پیگیری و انجام است.

وی افزود: در بخش مساکن مهر نیز تنها ۶۳۶ واحد باقی‌مانده مسکن مهر در آذربایجان غربی است که این واحدها نیز تا پایان امسال با همکاری اداره کل تعاون و هیئت‌مدیره و اعضا تعاونی‌های مسکن مذکور می‌تواند تعیین تکلیف شده و به اتمام برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مسکن در سبد معیشتی اقشار مختلف مردم، مهم‌ترین نیاز است و تأمین مسکن در جامعه دغدغه جدی بوده و بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در اجرای طرح نهضت ملی با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه ساخت ۳۴۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید گلمان ارومیه با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال پیگیری است و هرگونه تأخیر در این زمینه غیرقابل‌قبول خواهد بود.

حمزه لو تأکید کرد: محله‌های غدیر و فدک در شهر جدید گلمان، به ترتیب با مساحت‌های ۲۹ و ۴۰ هکتار، آماده‌سازی شده‌اند تا ساخت‌وسازها با سرعت بیشتری آغاز گردد. وی همچنین افزود که واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی و دوطبقه (برای دو خانوار) طراحی شده‌اند تا به متقاضیان تحویل داده شوند.

وی گفت: ساخت مسکن نه‌تنها به‌منظور تأمین نیازهای اولیه جامعه هدف صورت می‌گیرد، بلکه باهدف توسعه رفاه اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نیز دنبال می‌شود. این پروژه‌ها که بخشی از تلاش‌های دولت برای بهبود شرایط مسکن در کشور هستند، با جدیت و تعهد کامل پیگیری می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآورشد: آذربایجان‌غربی با حدود ۸۶ درصد تحقق در سه زمینه مدیریت ساخت، مدیریت منابع و مدیریت زمین رتبه برتر شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15634

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد