شما اینجا هستید

    تیتریک » لزوم برخورد دقیق و کارشناسانه با فساد

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی به‌ضرورت دقت در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها در برخورد با موارد فساد نیز پرداخت و گفت: در بحث مبارزه با فساد وضع‌گیری‌ها باید بسیار بادقت صورت گیرد تا موجب سوءاستفاده معاندین قرار نگیرد چرا که بعضی از موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای اولیه نادرست، باورسوزی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ناصر عتباتی در همایش مبارزه با فساد و نقش حراست و بازرسی دستگاه‌های اجرایی در سالم‌سازی سیستم اداری اظهار کرد: فساد ستیزی و مقابله با فساد و کمک به فراهم‌شدن بسترهای سالم در سیستم اداری و توسعه این فرهنگ وظیفه همه است و هرکسی باید در حوزه کاری خود به‌عنوان وظیفه شرعی و قانونی خود که یکی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه بدون مماشات با کانون‌های فساد است عمل کنند.

عتباتی تأکید کرد: وظیفه ساختاری، سازمانی و قانونی مبارزه با فساد مختص یک سازمان و نهاد نیست و همه باید در حوزه مقابله با فساد پیگیری‌ها جدی‌تر، دقیق‌تر و ویژه‌تر باشد چرا که ید مدیران نسبت به حقوق بیت‌المال امانی است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی به‌ضرورت دقت در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها در برخورد با موارد فساد نیز پرداخت و گفت: در بحث مبارزه با فساد وضع‌گیری‌ها باید بسیار بادقت صورت گیرد تا موجب سوءاستفاده معاندین قرار نگیرد چرا که بعضی از موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای اولیه نادرست، باورسوزی می‌کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل این مهم در دستگاه قضایی استان موردتوجه قرار گرفته و اطلاع‌رسانی‌ها دقیق، مستند و بر اساس محتویات پرونده صورت می‌گیرد.
مقام ارشد قضایی استان به هماهنگی و انسجام بین مجموعه‌های نظارتی تأکید کرد و اظهارداشت: هر چه‌قدر هماهنگی، انسجام و اثربخشی بین مجموعه‌های نظارتی تقویت شود و بر برنامه‌های پیشگیری متمرکز گردد، مبارزه با فساد هدفمند و نتیجه‌بخش خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: مدیران سالم، پاک‌دست، شجاع و با جسارت که هدفشان خدمت به مردم است باید تحت حمایت مجموعه‌های نظارتی باشند و مجموعه‌های نظارتی نقطه امید این مدیران باشند و در مقابل برای مدیران ناسالم یک دغدغه باشند.

عتباتی با اشاره به ظرفیت شورای دستگاه‌های نظارتی استان گفت: شورای دستگاه‌های نظارتی در سال گذشته ۵۶ مصوبه با رویکرد حمایت از مدیران جسور به تصویب رسانده تا اعتبارات را جذب و فرصت خدمت ایجاد کنند و از بازگشت اعتبارات جلوگیری کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه بیان داشت: هنر ما باید کشف به‌موقع جرم به‌منظور پیشگیری باشد چرا که مدیران باسابقه سرمایه نظام هستند که باید آنها را حفظ کرد و با تقویت نظارت‌ها و تذکر به‌موقع از آنها صیانت و مراقبت کرد.

وی افزود: بازرسی باید حضورش دائماً در جریان باشد و با استفاده از ظرفیت بازرسی ادارات، حراست‌ها و سایر مجموعه‌های نظارتی درون‌سازمانی هدف همه ایجاد فضای سالم خدمت باشد.

عتباتی در پایان گفت: وظیفه هر مجموعه‌ای است که هرگاه با تخلف مواجه شد تکلیف قانونی خود که اعلام به‌موقع به مراجع ذی‌صلاح است را انجام دهد و باید آسیب‌شناسی کرده و گلوگاه‌های فساد را شناسایی و باید مجموعه‌های نظارت درون‌سازمانی دستگاه‌ها حضور مستقل با نگاه پیشگیرانه و بازدارنده فعال داشته باشند و انتظار داریم در حوزه راهنمایی و تبیین وظایف قانونی مدیریتی کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16217

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد