شما اینجا هستید

    آرشیو » عملیات پاکسازی معتادان از محوطه مسجد جامع ارومیه آغاز شد

با اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌های گروهی و پیگیری‌های مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عملیات پاکسازی محوطه مسجد جامع ارومیه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌tv، به دنبال انتشار تصاویری از جولان معتادان متجاهر در اطراف مسجد جامع ارومیه، توسط رسانه‌های رسمی و محلی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی از تعدادی از رسانه‌ها دعوت کرد تا ضمن شفاف‌سازی موضوع از اطراف این مکان تاریخی نیز بازدیدی داشته باشند.

مرتضی صفری،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران، ضمن تشکر از حساست‌ها و پیگیری‌های رسانه‌ها، دغدغه این قشر را پیشرفت و توسعه شهر و جامعه دانست و اظهار کرد: اطلاع‌رسانی چنین معضلاتی توسط رسانه‌ها کار بسیار ارزشمندی است و متولیان امر باید با همکاری‌های لازم درصدد جمع‌آوری معتادان از سطح شهر باشند.

وی افزود: بنده از انتشار عکس و مطالبه‌گری رسانه‌هااستقبال می‌کنم اما انتظار دارم در چنین موضوعاتی نگاه سطحی به موضوعات نداشت بلکه با مطالبه‌گری و نگاه عمیق به دنبال حل ریشه‌ای آنها بود.

صفری بیان کرد: برای جمع‌آوری معتادان از اطراف مسجد جامع ارومیه، علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی باید شهرداری، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانداری و همچنین نیروی انتظامی پای کار بیایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پروژه‌ امام خمینی (ره) ارومیه یک پروژه ۲۵ ساله است که متاسفانه مغفول واقع شده است و به سرانجام رساندن این پروژه یک همت استانی را می‌طلبد که اهالی رسانه باید به صورت مستمر آن را از مسئولان مربوطه مطالبه‌گری کنند و سهم هر سازمان  و اداره در پروژه میدان امام مشخص شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه، مسجد جامع ارومیه، مکانی تاریخی محسوب می‌شود و بنده نیز به عنوان یک متولی می‌توانم در عرض چند ساعت با حصارکشی مانع ورود معتادان به محوطه این مسجد شوم، اما این راه حل مناسبی نیست و باید راهکاری اساسی توسط متولیان امر ارائه شده و این پروژه نیمه‌تمام را به سرانجام برسانند.

صفری عنوان کرد: شما به عنوان یک شهروند، از اوضاع نا به سامان مرکز شهر و میدان ولایت فقیه خبر دارید و اگر گردشگری بخواهد از مرکز شهر و مسجد جامع ارومیه بازدیدی داشته باشد به قطع یقین، با دیدن چنین اوضاعی دیگر انگیزه‌ای برای دیدن دیگر امکان تاریخی و گردشگری استان را پیدا نمی‌کند.

وی گفت: گردشگری در آذربایجان‌غربی اگرچه نسبت به دیگر نقاط کشور دارای جایگاه مناسب‌تری است، اما همچنان فاصله زیادی با ظرفیت‌های گردشگری استان و چشم‌اندازی دارد که می‌توان برای آن متصور بود و امیدواریم بتوانیم تمامی کمبودها را جبران کرده و مشکلات موجود را با کمک ارگان‌ها و سازمان‌ها مرتفع کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12787

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد