شما اینجا هستید

    آرشیو » صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به آخرین وضعیت شرایط جوی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی استان آذربایجان غربی اداره کل هواشناسی هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

وی ادامه داد: این هشدار به دلیل احتمال وقوع بارش‌های شدید و سیلاب‌های ناگهانی در برخی مناطق استان صادر شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، انتظار می‌رود که در روزهای آینده بارش‌های قابل‌توجهی رخ دهد که می‌تواند منجر به آب‌گرفتگی معابر عمومی و رودخانه‌های محلی شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: لازم است تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع خسارات جانی و مالی احتمالی اتخاذ کنند. همچنین به رانندگان توصیه شده است که در زمان بارش‌های شدید، از رانندگی در معابر و جاده‌های آب‌گرفته خودداری کنند و در صورت لزوم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
صابری یادآور شد: از شهروندان نیز خواسته شده است که از ترددهای غیرضروری در مناطق در معرض خطر خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه حادثه یا مشکل، سریعاً به مراکز امدادی و اورژانس اطلاع دهند. علاوه بر این، توصیه می‌شود که افراد در مناطق روستایی و کوهستانی به‌ویژه به هشدارها و توصیه‌های محلی توجه ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از خود و اموالشان به عمل‌آورند.

وی عنوان کرد: به‌طورکلی، توجه به هشدارهای هواشناسی و همکاری با نهادهای امدادی و انتظامی می‌تواند نقش مهمی در کاهش خسارات احتمالی ناشی از این وضعیت جوی ایفا کند.

صابری با اشاره سامانه رسی افزود: این سامانه به‌صورت رگبار متناوب باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود .
وی به منطقه اثر مخاطره اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی در مناطق شمالی استان فعال بوده و زمان مخاطره از بعدازظهر امروز شروع و روز سه‌شنبه به مورخه ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ پایان خواهد یافت.
انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16269

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد