شما اینجا هستید

    اقتصادی » شناسایی محلات جدید بازآفرینی شهری آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: محلات جدید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در سه شهرستان ارومیه، میاندوآب و بوکان شناسایی شده است.

رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» در خصوص طرح‌های بازآفرینی شهری اظهار کرد: محلات جدید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در سه شهرستان ارومیه، میاندوآب و بوکان شناسایی شده است.

وی ادامه داد : حدود ۱۰ محله جدید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در سه شهرستان ارومیه، میاندوآب و بوکان مشخص شده است.

عطایی ادامه داد: برای محلات جدید شناسایی شده حدود ۴۵ طرح بازآفرینی شهری در راستای توسعه محلات هدف پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: این طرح‌ها شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.

عطائی اظهار داشت: این طرح‌ها در راستای ارتقاء سطح سرانه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی محلات هدف شهری در مناطق کم برخوردار توسط راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است.

خاطرنشان می‌شود بازآفرینی شهری یک سیاست و برنامه‌ریزی است که به منظور ارتقای کیفیت زندگی در محدوده‌های هدف مانند بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی، بافت‌های سانحه‌دیده، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های حاشیه‌ای، محدوده‌های نابسامان میانی در شهرها و روستاها اجرا می‌شود. این سیاست از طریق اقدامات راهبردی، یکپارچه، بلندمدت، منعطف و زمینه‌گرا به منظور توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و کالبدی ارائه می‌شود. بازآفرینی شهری با مشارکت حداکثری تمام کنشگران و دخیلان انجام می‌شود. این سیاست به منظور بهسازی و نوسازی شهرها، ارتقای زیرساخت‌های شهری، توسعه فضای شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد توجه قرار می‌گیرد.بازآفرینی شهری یک فرآیند چندگانه است که نیاز به همکاری میان دولت، مردم، متخصصان و سایر نهادها دارد تا به بهبود کیفیت زندگی در شهرها منجر شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16208

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد