شما اینجا هستید

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم بدوی باند گسترده و سازمان یافته قاچاق دارو در آذربایجان غربی و مجازات حبس و جزای نقدی سنگین برای مرتکبین خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی درناسسی اظهار کرد: حکم اولیه برای یک شبکه وسیع و منظم قاچاق دارو در استان آذربایجان غربی صادر شده است.
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این حکم شامل مجازات‌های سنگین از جمله حبس و جریمه‌های نقدی برای متخلفان است.

عتباتی گفت: بر اساس تحقیقات فنی و کارشناسی، نیروهای امنیتی موفق به شناسایی و دستگیری عناصر کلیدی و توزیع‌کنندگان دارو در خارج از شبکه قانونی شده‌اند.

وی ادامه داد: دادگاه انقلاب ارومیه پس از بررسی پرونده، مجرمان را به حبس طولانی و جریمه‌های نقدی بالا محکوم کرده و دستور امحای مواد مصرفی را به دلیل نامناسب‌بودن برای مصرف انسانی و حیوانی صادر کرده است.

عتباتی گفت: حسب بررسی‌های فنی و کارشناسانه سربازان گمنام آقا امام‌زمان (عج) و در هماهنگی با مقام قضایی فعالیت گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو در سطح استان تعدادی از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در سطح استان و برخی مناطق کشور مورد شناسایی و عاملین دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.

خاطرنشان می‌شود ارتکاب قاچاق دارو مختص اشخاص حقیقی نبوده و ممکن است این جرم توسط اشخاص حقوقی نیز ارتکاب یابد. درصورتی‌که جرم قاچاق دارو توسط اشخاص حقوقی صورت بگیرد بر اساس ماده ۶۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز: اگر قاچاق توسط شخص حقوقی ارتکاب یابد، مرجع صدور حکم نسبت به ضبط کالا و یا ارز قاچاق مکشوفه اقدام می‌کند و شخص حقوقی، علاوه بر محکومیت به جزای نقدی، حسب مورد به دو تا چهار برابر حداکثر جریمه مقرر برای شخص حقیقی، به ترتیب زیر محکوم می‌شود: مورد قاچاق کالای غیر ممنوع و ارز در مرتبه اول ممانعت از فعالیت شخص حقوقی از یک تا دوسال و در مرتبه دوم انحلال شخص حقوقی.
مورد قاچاق کالای ممنوع و یا سازمان‌یافته، انحلال شخص حقوقی. بنابراین درصورتی‌که نماینده شخص حقوقی به نام شخص حقوقی و یا در راستای منافع آن مرتکب قاچاق دارو شود در صورت تکرار و یا انجام قاچاق به شکل سازمان‌یافته با انحلال شخص حقوقی مواجه خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15749

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد