شما اینجا هستید

    اجتماعی » سهمیه کودی آذربایجان‌غربی ۱۱۸ هزار تن است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال مجموع سهمیه کودی استان اعم از ازته، فسفاته و پتاسه 118 هزار و 525 تن بود که 63 هزار تن آن توزیع و 64 درصد سهمیه تخصیص جذب شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی محمود مظلومی در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهار داشت: میزان سهمیه کود استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۱ هزار تن بود که ۶۹ هزار تن جذب و توزیع شد، در سال ۱۴۰۱ هم سهمیه استان ۱۱۵ هزار و ۵۷۶ تن بود که ۸۲ هزار تن آن جذب و توزیع شد.

مظلومی با اشاره به فعالیت ۳۲ نفر در این شرکت ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا آبان‌ماه همان سال پنج هزار تن کود فله در استان تخصیص و توزیع شد که در آبان امسال این میزان به ۲۵ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: این شرکت در زمینه تغذیه گیاهی هم با مجریان طرح جهش تولید در دیم‌زارها دارد و سعی می‌شود تا سبد کودی موردنیاز کشاورزان همواره در دسترس آنان باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۱۰۴ عاملیت فعال در ۲۰ شهرستان در راستای توزیع کود در استان فعال است اظهار کرد: ۷۳ نفر از کارگزاران بخش خصوصی و بقیه از تعاونی‌های تولیدی، روستایی و باغداران هستند و ۶ انبار با ۱۷ هزار تن ظرفیت انبارسازی در اختیار شرکت است که توان ذخیره‌سازی ۱۵ درصد از سهمیه استان در سال فراهم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14747

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد