شما اینجا هستید

    آرشیو » سردرگمی بیماران ام‌اس در آذربایجان‌غربی/ درب‌ها به روی ام‌ اسی‌ها باز می‌شود؟

به گزارش اروم‌tv، یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که اکنون بیشتر افراد با آن درگیر هستند بیماری ام‌ اس است که موجب فلج شدن و اختلالات روانی در افراد می‌شود و بر اساس آمار رسیده، زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند بنابراین با توجه به اینکه این بیماران با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم […]

به گزارش اروم‌tv، یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که اکنون بیشتر افراد با آن درگیر هستند بیماری ام‌ اس است که موجب فلج شدن و اختلالات روانی در افراد می‌شود و بر اساس آمار رسیده، زنان دو برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند بنابراین با توجه به اینکه این بیماران با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند لازم است برای حمایت از آنها، حداقل نیازهای اولیه این بیماران را برآورده سازیم.

بیشتر بیماران ام‌اسی به دلیل برخی اختلالات و ناتوانی‌ها ممکن است به امکانات فیزیوتراپی و کاردرمانی نیاز داشته باشند و این امکانات از محل زندگی آنان دور باشد و از طرفی هم هزینه درمان بالا باشد بیمار نتواند فواصل درمانی را طی کند و این خود سرآغاز مشکل جدیدی برای این بیماران است.

نبود و کمبود دارو از دیگر مشکلات و معضلات این بیماران است که گاهی پیدا نمی‌شود و در صورت دسترسی به دارو باید با قیمت گزافی آن را خریداری کنند.

البته، کمبود دارو مشکل تازه‌ای نیست، تجربه ثابت کرده که در هنگام بروز مشکلاتی از قبیل تحریم و گرانی‌ها بیماران خاص و خانواده‌ها و نهادهای مربوط با آنان بیشترین آسیب را می‌بینند و دوام زندگی دشوار آنان در این شرایط مشکل‌تر می‌شود. مشکلی که هیچ‌کدام از مسئولان منکر آن نیستند، اما هر بار با تدبیری گذرا توانسته‌اند شرایط بیماران را اندکی بهتر کنند.

درب انجمن ام‌اس بر روی بیماران بسته است

معصومه شکور جوان ۳۴ساله اهل ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv؛ گفت: یک شب کاملاً سالم خوابیدم؛ اما صبح نتوانستم از تخت پایین بیایم.

وی بیان کرد: با کمک مادرم از تخت پایین آمده؛ اما متأسفانه قادر به حرکت نبودم ابتدا فکر کردم شاید به‌خاطر سرماخوردگی باشد اما با آزمایشات مکرر و M.R.I تشخیص دادند که باید داروی ام اس مصرف کنم.

وی بیان کرد: مدت‌ها گیج و مبهوت بودم، دست‌وپنجه نرم کردن با این بیماری برایم خیلی سخت بود اما خوشبختانه با مصرف داروهای خارجی تا حدودی درد و ناتوانی‌ام کاسته می‌شد.

 

این شهروند بیان کرد: همین حالا هم همچنان با کوچک‌ترین تنش و استرس دچار حمله ام‌اس می‌شوم و خیلی از اوقات یکی از اعضای بدنم از جمله دست، پا، چشم و یا سایر اعضا درگیر می‌شود. ام اس بیماری مزمن و آزاردهنده‌ای است.

شکور گفت‌: اکنون یکی از معضلاتی که بیماران خاص و صعب‌العلاج با آن مواجه‌اند؛‌ عدم دسترسی آسان و بدون دردسر به داروهای موردنیازشان است که با تحریم داروهای ام اس مشکلاتمان چندین برابر شده است.

 

وی گفت: چندین سال پیش انجمن ام‌اس حمایت‌های زیادی از جمله پرداخت نصفی از هزینه‌هایی دارویی، پوشک و …می‌کرد اما در حال حاضر هیچ حمایتی از این بیماران نمی‌شود.

 

این شهروند بیان کرد: هر بار برای رفع مشکل خودمان به انجمن ام‌اس مراجعه کرده‌ایم با درب بسته روبرو شده‌ایم و فرماندار ارومیه نیز در این خصوص جواب قانع‌کننده‌ای را نداده است.

این شهروند عنوان کرد: علاوه بر مشکلات دارویی و نبود امکانات شهری، امنیت شغلی از دیگر دغدغه‌های این بیمار به شمار می‌رود.

 

وی افزود: گاهی بیمارانی که مشغول به کار هستند تلاش می‌کنند بیماری خود را پنهان کنند؛ چون مواردی وجود داشته که فرد بعد از مشخص شدن بیماری، بیکار شده است. رویکرد کارفرمایان با افرادی که قبل و بعد از استخدام بیمار شده‌اند، دوگانه است.

 

مهدی‌زاده از از دیگر بیماران ام‌ اسی با اشاره به حمایت‌های انجمن ام اس بیان کرد: تنها حمایتی که انجمن ام‌ اس از ابتدای سال جاری تاکنون از این بیماران کرده است، ۵۰۰ گرم حلوا برای شب یلدا بود.

 

درب انجمن در تمامی ساعات روز بر روی بیماران باز است

 

گفتنی است که، بیشتر بیماران از تعطیلی این انجمن طی ماه های اخیر خبر می‌دهند در حالی که عباس‌زاده، مدیرعامل انجمن این موضوع را رد کرده و درگفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv، گفت: قریب به سه هزار نفر مبتلا به این بیماری در استان زیر پوشش خدمات و حمایت‌های این انجمن هستند که بیشتر آنان آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه، بنده چون خود به این بیماری مبتلا هستم و درد این بیماران کاملا احساس می‌کنم، اظهارکرد: با وجود اینکه کارمند فرمانداری هستم و وقت اداری فرصت حضور در انجمن را ندارم اما درب انجمن بر روی تمامی بیماران ام‌اسی باز است.

 

مدیرعامل انجمن ام‌اس استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: طی این مدت برخی خدمات به این بیماران ارائه شده است و تلاش می شود حمایت‌هایی بیشتری از این بیماران انجام گیرد.

کلام آخر اینکه، ام‌اس از جمله بیماری است که نیاز حمایت بیشتر از سوی مسئولان و مردم را دارد اما متاسفانه، تا به امروز وعده‌های برخی از مدیران و مسئولان شهری و استانی در حد شعار و چند عکس یادگاری از جلسات برگزار شده برای حل مشکلات آنان باقی مانده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11776

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد