شما اینجا هستید

    آرشیو » روند شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان‌غربی کاهشی است

دکتر سید جلیل موسوی در گفت‌وگو با ارومtv؛ افزود: روند بیماری آنفلوآنزا در کشور و استان کاهشی است و مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی روند نزولی محسوسی دارد اما تصور اینکه اپییدمی آانفلوآنزا پایان یافته کاملاً اشتباه است و چرخش ویروس در جامعه تاپایان سال و حتی فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت. […]

دکتر سید جلیل موسوی در گفت‌وگو با ارومtv؛ افزود: روند بیماری آنفلوآنزا در کشور و استان کاهشی است و مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی روند نزولی محسوسی دارد اما تصور اینکه اپییدمی آانفلوآنزا پایان یافته کاملاً اشتباه است و چرخش ویروس در جامعه تاپایان سال و حتی فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود یک یا دو موج آنفلوآنزا را تا پایان اپیدمی شاهد باشیم اگر چه این موجها شدت و حدّت کمتری خواهند داشت اما همچنان توصیه می شود تا حد امکان اصول بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه رعایت شود و گروههای پر خطر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد آنفلوآنزای موجود نوع A و ۵ تا ۱۰درصد نوع B را شامل می شود، گفت: در صورت عدم رعایت توصیه ها و اقدامات درمانی، در بیماری آنفلوآنزا بخصوص در گروههای پرخطر، بیماری می تواند عوارض جدی و طولانی داشته و حتی مرگبار باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار کرد: در حال حاضر از نظر شیوع بیماریهای تنفسی، آنفلوآنزا، در صدر بوده، سرماخوردگی در رتبه بعدی قرار دارد و کرونا رتبه آخر می باشد، بیماران کرونایی بسیار کم و شرایط از نظر شیوع کاملا رضایت بخش است اما این به معنای پایان کرونا نیست.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به روند کرونا در استان افزود: ۳۱روز متوالی فوتی کرونا با پی سی آر مثبت نداشتیم، بستری در ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد بود که خوی با ۵ مورد بیشترین بستری را داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۶ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که به ترتیب خوی با ۳۵ نفر و ارومیه با ۳۳ نفر بیشترین بستری را دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11549

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد