شما اینجا هستید

    آرشیو » روند رو به اتمام ساخت مساکن آسیب دیده در خوی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وقوع سه زلزله با ویرانی های‌ مختلف طی سال گذشته در خوی گفت: در هر سه زمین لرزه، بازسازی مناطق زلزله زده از روز اول آغاز شد و در حال حاضر در روزهای پایانی بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله اول ( ۱۳ مهر ۱۴۰۱) قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری درنا سسی،محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وقوع سه زلزله با ویرانی های‌ مختلف طی سال گذشته در خوی اظهارداشت: در هر سه زمین لرزه، بازسازی مناطق زلزله زده از روز اول آغاز شد و در حال حاضر در روزهای پایانی بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله اول ( ۱۳ مهر ۱۴۰۱) قرار داریم.

وی افزود: در مجموع سه زلزله، سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی تخریب شد و ۲۵ هزار واحد هم آسیب دیدند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بازسازی را از روز اول با استفاده از همه امکانات و ظرفیت های استانی آغاز کردیم، اظهار کرد: علاوه بر آن، مصوبه دولت در حداقل زمان برای احداث واحدهای مسکونی و همچنین اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض در هر سه زلزله دریافت شد که این امر در نوع خود کم نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان برخی واحدهای زلزله‌زده پای کار نیامده اند، ادامه داد: در صدد هستیم تا قبل از فصل سرما پروژه اجرای واحدهای مسکونی زلزله زده در خوی را به اتمام برسانیم که البته در این خصوص کار بسیار طولانی و فشرده ای انجام شده و در حال انجام است.

معتمدیان اضافه کرد: علاوه بر اقداماتی که در راستای اعطای کمک های بلاعوض وهمچنین پرداخت تسهیلات ویژه به زلزله زدگان در خوی صورت گرفت، اقلام مهمی نظیر سیمان و میلگرد رایگان هم با همراهی ویژه بنیاد مستضعفان به صاحبان واحدها اختصاص داده شد.

وی گفت: همچنین پروانه های ساختمانی به صورت رایگان صادر شد و در کنار آن، همه اقدامات خود را بسیج کردیم‌ تا خاکبرداری و حفاری در سریع ترین‌ زمان صورت گیرد. وی افزود: همچنین با رایزنی‌هایی که‌ صورت گرفت، ایزوگام، کاشی سرامیک و درب و پنجره را نیز به صورت رایگان تامین کردیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: همه این اقدامات برای کمک به زلزله زدگان با تلاش مسوولان استانی و همراهی دولت انجام شد و تلاش کردیم که آورده مردم کاهش یابد که به هدف خود نیز در این خصوص رسیدیم.

معتمدیان با بیان اینکه تهدید زلزله را در منطقه به فرصت تبدیل کردیم، اضافه کرد: با اقدامات ویژه صورت‌گرفته، با توجه به اینکه منطقه روی‌ گسل فعالی قرار دارد، مقاوم سازی خوبی انجام شد چراکه در این زلزله هم مشاهده شد که واحدهای ساخته شده بر اساس اصول مهندسی آسیب ندیدند. وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصد مقاوم سازی منازل مسکونی به‌ویژه در روستاهای آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم در برنامه سه چهار ساله بتوانیم در مناطق آسیب پذیر، مقاوم‌سازی خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14364

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد