شما اینجا هستید

    آرشیو » رانندگان خودروهای پسماند شهرداری ارومیه دست به اعتصاب زدند

رانندگان استیجاری پسماند شهرداری ارومیه با دلیل کم‌بودن حقوق و نداشتن بیمه طی دو روز گذشته دست به اعتراض زدند.

به گزارش پایگاه خبری درناسسی، طی دو روز گذشته رانندگان استیجاری پسماند شهرداری ارومیه باتوجه‌به وضعیت معیشتی و تورم در جامعه اقدام به اعتراض کرده و از جمع‌آوری پسماندها در ارومیه اجتناب می‌کنند.

بنابراین شهروندان ارومیه از تجمع پسماندها در کوچه و خیابان‌های شهر ارومیه خبر می‌دهند و از وضعیت مدیریت شهری ارومیه شاکی هستند.طبق بازدید میدانی خبرنگار درناسسی رانندگان استیجاری به علت پایین‌بودن حقوق و تورم اقتصادی به مدت دو روز دست به اعتراض زده‌اند.

حقوق رانندگان کفاف زندگی آنان را نمی دهد

یکی از رانندگان استیجاری به خبرنگار درنا سسی اظهار کرد: به مدت دو روز رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه به دلایل معلوم دست به اعتراض زده‌اند تا مسئولان شنوای سخنان دردهایشان باشد.

وی با اشاره به اینکه حقوق رانندگان کفاف زندگی  آنان را نمی دهد ادامه داد: تعداد ۱۶۸ خودرو به‌عنوان خودروی استیجاری در شهرداری ارومیه به ارائه خدمت می‌پردازند در این راستا این رانندگان ماهانه در حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

این راننده عنوان کرد: رانندگان استیجاری روزانه مجبور هستند بعد از جمع‌آوری پسماند مسافت طولانی را طی کرده و برای تخلیه بار به سایت نازلو مراجعه کنند.

وی یادآور شد: باتوجه‌به تورم در جامعه این میزان حقوق کفاف زندگی و تعمیرات و استهلاک خودروها را نمی‌دهند.

این راننده با اشاره به عقد قرارداد بین پسماند شهرداری ارومیه و رانندگان تصریح کرد: باتوجه‌به قرارداد منعقد شده که به‌صورت یک‌ساله است برگه‌ای در اختیار رانندگان قرار نداده و این قرارداد باید به‌صورت ۶ماهه انجام شود تا افزایش حقوق هم شامل حال رانندگان شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از رانندگان بیمه و اضافه‌حقوق و عیدی دریافت نکرده‌اند و از وضعیت موجود شاکی هستند.

راننده دیگری که حاضر به ذکر نام خود نبود به خبرنگار درناسسی اظهار کرد: خواسته تمام رانندگان افزایش حقوق و بیمه رانندگان است چرا که این میزان از حقوق کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: روزانه ما دو بار مجبور هستیم پسماندها به سایت نازلو انتقال دهیم که این مسافت طولانی خطرات تصادف و استهلاک خودرو را دارد که تعمیر و خرید لاستیک مشکلات رانندگان را دوچندان کرده است.

این راننده با اشاره به درخواست رانندگان در خصوص ارائه بیمه از رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه گفت: رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه پیشنهاد داده است که خود رانندگان به سازمان بیمه مراجعه کرده و اقدام به بیمه خود کنند و مدارک را تحویل سازمان پسماند داده و جمع مبلغ بیمه خود را سالانه دریافت کنند که رانندگان استیجاری حاضر به قبول‌کردن این پیشنهاد نبودند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اعتراض رانندگان پسماند در حال حاضر پسماند برخی مناطق جمع‌آوری نشده و شهروندان با مشکل مواجه شده‌اند.

این راننده استیجاری اذعان کرد: رانندگان استیجاری باتوجه‌به اجتماع خود خواستار رسیدگی مسئولین به مشکلات رانندگان است و با این اعتراض می‌خواهند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی عنوان کرد: قرار بر این شده بود که حقوق رانندگان ۵۰ ساعته رد شود؛ اما مسئولان به وعده خود عمل‌نکرده و حقوق ۲۰ ساعته را واریز کرده است.

حقوق رانندگان طبق نظر کارشناسان دادگستری پرداخت می شود

علی مصطفی‌زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه به خبرنگار درنا سسی گفت: سازمان پسماند شهرداری ارومیه در حدود ۱۵۰ خودروی استیجاری برای جمع‌آوری پسماندهای شهر به خدمت گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به قرارداد سازمان شهرداری با رانندگان استیجاری عنوان کرد: طبق قرارداد حقوق رانندگان طبق نظر کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده و با امضا رانندگان به فعالیت پرداخته‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر باتوجه‌به تورم در جامعه رانندگان در خصوص معیشت خود با مشکل مواجه هستند و دست به اعتراض زده‌اند عنوان کرد: هم اکنون حقوق رانندگان استیجاری به‌روز پرداخت شده است و هیچ‌گونه بدهی شهرداری ارومیه به رانندگان ندارد.

وی اضافه کرد: میزان دریافتی حقوق رانندگان در حدود ۱۳ میلیون بوده و این میزان طبق قانون و نظر کارشناسان تعیین شده است و سازمان پسماند در حال رایزنی برای متقاعدکردن رانندگان و حل مشکلات است.

مصطفی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری ارومیه باتوجه‌به اعتراض و عدم جمع‌آوری پسماندهای شهری توسط رانندگان از طریق نیروهای خدماتی شهرداری اقدام به جمع آوردی پسماندها کرده است.

خاطرنشان می‌شود باتوجه‌به تماس‌های مکرر خبرنگار درناسسی با هادی بصاری رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه دراین‌خصوص پاسخ‌گو نبوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14632

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد