شما اینجا هستید

    آرشیو » دولت آمریکا مصداق بارز نقض حقوق بشر در دنیا است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دولت آمریکا که همواره داعیه دار دفاع از حقوق بشر در دنیا است، با جنایاتی که انجام داده خود از مصادیق بارز نقض فاحش حقوق بشر به شمار می‌رود.

به گزارش ارومtv ماموستا کلشی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv در خصوص حمله تروریستی آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایرانی اظهار داشت: از مهم‌ترین وقایع هفته دوم تیرماه که استکبار جهانی به طور مستقیم دست به جنایت علیه مردم ایران زد، حمله موشکی ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ بود.

وی با محکوم‌کردن این حرکت ناجوانمردانه و نابخردانه آمریکا عنوان کرد: جنایت فجیع آمریکایی‌ها در هدف قراردادن آگاهانه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بیانگر ماهیت پلید و استکباری آمریکا است این لکه ننگ هرگز از دامان آمریکا پاک نخواهد شد و ملت ایران آنرا فراموش نخواهند کرد.

امام‌جمعه اهل‌تسنن ارومیه یادآور شد: به‌طورقطع این جنایات آمریکا نقض حقوق بشر است وبر خلاف قوانین حقوق بشر است .

وی با بیان اینکه شهادت ۲۹۰ نفر مسافر بی‌گناه حادثه‌ای تلخ و ناگوار است گفت: اگرچه ۳۵ سال از آن واقعه تلخ گذشته است این اتفاق جلوه‌ای از جلوه‌های نقض حقوق بشر توسط آمریکا بود و دیدگاهی فاشیستی دارند و همیشه سعی کرده‌اند پشت پرده خود پنهان کرده و ادعای حقوق بشر کنند.
وی یادآور شد: متأسفانه در حادثه ترور هواپیمایی مسافران، زنان و مردان و کودکان مظلومی شهید شدند که نه نظامی بودند نه هیچ فعالیت سیاسی انجام داده‌اند و اینان مسافرانی بودند که کارهای روزمره خود را انجام می‌دادند که مورد جنایات آمریکا قرار گرفتند.
کلشی‌نژاد تصریح کرد: هدف قراردادن تعمدی هواپیمای مسافربری ایران تنها یک نمونه از جنایت‌های فراوان آمریکا علیه ملت ایران و سایر ملت‌های جهان است.

وی گفت: آمریکا نه‌تنها نسبت به ملت ایران بلکه به سایر ملت‌ها و کشورهای مستقل و آزاده جهان نیز جنایت‌های فراوانی مرتکب شده و در پوشش عناوین زیبایی همچون حقوق بشر سالیان طولانی از منابع و ثروت ملت‌ها استفاده کرده است.
امام‌جمعه اهل‌تسنن ارومیه ادامه داد: در دنیا هنوز این جنایات توسط صهیونیسم ادامه دارد و آمریکا از نقض‌های آشکار حقوق بشری حمایت می‌کنند.
کلشی نژاد خاطرنشان کرد: آمریکا با انجام برخی رفتاری‌های سیاسی همچون تحریم‌های اقتصادی دست‌کمی از حملات نظامی ندارند.
وی با اشاره به اینکه حتی اگر در جنگ هم باید نسبت به مداوای دشمن اهتمام جدی داشت و درمان نکرد مصدوم خلاف قوانین حقوق بشر است اذعان داشت: آمریکا با رفتارهای بی‌شرمانه خود برخی از داروهای بیماران مزمن را تحریم کرده است که بیماران برای تهیه دارو با مشکل مواجه است که این اقدامات از دیگر جنایات و نقض حقوق بشر است که آمریکا به‌راحتی دست به این اقدامات ضد بشردوستانه زده است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13895

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد