شما اینجا هستید

    آرشیو » خودنمایی ضعف زیرساخت‌های مخابرات در روستاهای ارومیه

وجود نقاط کور و اختلال در پوشش شبکه تلفن همراه و آنتن‌دهی ضعیف اینترنت در روستاهای ارومیه باعث انتقاد و نارضایتی مردم شده است.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌tv، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برخی روستاهای آذربایجان‌غربی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم پوشش تلفن همراه، دسترسی نداشتن و کندی اینترنت است.

اینترنت بستری است که بیش از شهرها می‌تواند سبب توسعه روستاها شود، قابلیت‌های اینترنت برای رشد و توسعه روستاها بیشتر از ظرفیت‌های آن برای خدمات‌رسانی به شهرها است بنابراین توسعه زیرساخت‌های اینترنت در روستاها بایر از اولویت‌های مسئولان باشد‌

براساس گفته‌‌های برخی مردم در روستاها، حتی نمی‌توانند از خدمات الکترونیکی دولت استفاده کنند و کارهای روزمرگی‌هایمان که نیاز به اینترنت دارد روی زمین مانده است کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست انتظار ما این است که حداقل بابت خدماتی که پول پرداخت می‌کنیم حتما پاسخگویی هم وجود داشته باشد.

کندی اینترنت صدای مردم روستاها در ارومیه را درآورده است

پویا یکی از اهای روستای بابارود در ارومیه، در خصوص کندی اینترنت بیان کرد: آنجایی که کارهای روزمره زندگی ما، ارتباطاتمان و سرگرمی همه و همه به اینترنت وابسته است ولی امکان استفاده از اینترنت برای ما وجود ندارد حتی در روستاهایی که بستر اینترنت فراهم شده اما آنچنان که باید کارایی لازم را ندارد چراکه باز هم اینترنت ضعیف است و مردم برای بهره‌گیری از آن با مشکل مواجه هستند.

در پی اعتراض روستاییان به خصوص مردم روستای بابارود و سرود به نامناسب بودن پوشش اینترنت در برخی از مناطق روستایی و عدم بهره‌مندی اهالی روستا از اینترنت سراغ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی رفته و مصاحبه‌ای در این زمینه انجام گرفته است که با هم می‌خوانیم؛

پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۸۲ درصد است

قاسم جلیلی‌نژاد مدیر کل ارتباطات استان ضمن تبیین وضعیت توسعه‌ای استان گفت: در حال حاضر پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۸۲ درصد است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری با پوشش اینترنت روستا‌های باقیمانده ۱۰۰ درصد این روستا‌ها را پوشش دهیم.

وی بیان کرد: طراحی سایت‌ها در قالب HLD برای تمام روستا‌های باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان صورت گرفته و اعتبارات در قالب طرح USO تامین و به اپراتور‌های ارتباطی ابلاغ شده است.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن‌ها است.

وی تصریح کرد: کندی اینترنت به صورت کشوری است و تنها مختص استان ما نیست بنابراین دولت در تلاش است تا حل مشکل کندی اینترنت در کشور حل شود.

اتصال روستای بابا‌رود و سرود به اینترنت پرسرعت

جلیلی‌نژاد با بیان اینکه روستای بابا‌رود و سرود جاده سنتو ارومیه به اینترنت پرسرعت متصل است، اظهار کرد: رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات حوزه ارتباطات به صورت مصداقی و الکترونیکی قابل بررسی است و کاربرانی که از سرویس‌های دریافتی خود رضایت ندارند باید ابتدا از طریق سامانه ثبت و پاسخگویی اپراتور مورد نظر شکایت و یا درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند و در صورت رفع نشدن مشکل می‌توانند اعتراض خود را به همراه مستندات لازم در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه «۱۹۵» ثبت کنند تا از جانب دستگاه‌های نظارتی پیگیری لازم از اپراتور مورد نظر صورت گیرد.

وی در خصوص نحوه طرح شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه «۱۹۵» گفت: کاربران در مراجعه به سامانه ابتدا باید هویت خود را با وارد کردن شماره همراه و دریافت کد تاییدیه مشخص کرده و سپس مکان جغرافیایی ​محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند و در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند که پس از ثبت شکایت کاربر، کدرهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود و همچنین کاربران با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کدپیگیری می‌توانند از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

جلیلی‌نژاد گفت: همچنین مشترکان در ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغات شخصی نیز می‌توانند شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

وی بیان کرد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید به این شکایت انجام شود و به اشتراک شاکی ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی دارای آب و هوای سرد، مناطق کوهستانی و ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است و با این وجود تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار که در برنامه ششم توسعه نیز به عنوان تکالیف قانونی قید شده است، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13302

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد