شما اینجا هستید

    اجتماعی » جمع‌آوری لوله‌های انتقال آب غیرمجاز کانی سیب

مدیر منابع آب نقده از جمع‌آوری و توقیف موتورپمپ‌ها و لوله‌های انتقال آب غیرمجاز از کانال کانی سیب به اراضی کشاورزی خبر داد.

کیومرث جهانگرد در گفتگو با خبرنگار «درناسسی» اظهار کرد: در راستای حفاظت از منابع آب و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی دیمی، عملیات قطع و جمع‌آوری لوله‌های انتقال آب در روستای بیگم قلعه شهرستان نقده انجام شد.

وی ادامه داد: این عملیات به دستور دادستان و با همکاری مدیریت منابع آب شهرستان نقده و مأموران اداره حفاظت محیط‌زیست و پاسگاه انتظامی شهرستان اجرا شد.

مدیر منابع آب نقده عنوان کرد: با انجام این عملیات، بیش از ۱۰۰ متر لوله‌های غیرمجاز انتقال آب قطع و جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: این تدابیر منجر به حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از آبیاری اراضی با پساب شده است. همچنین با انجام این عملیات، بیش از ۳۵۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی شهرستان صورت گرفت.

جهانگرد عنوان کرد: روز گذشته با دستور دادستان شهرستان و با هماهنگی اداره محیط‌زیست تعداد چهار موتورپمپ غیرمجاز و ۸۰ متر لوله انتقال آب از کانال انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه توسط مأمورین امور منابع آب نقده توقیف شد.

وی افزود: با انجام این عملیات حجم آب صرفه‌جویی شده از سهم دریاچه ارومیه حدود ۱۳۰ هزار مترمکعب است و گشت‌های مشترک آب منطقه‌ای و محیط‌زیست همه‌روزه نسبت به رصد برداشت‌های غیرمجاز آب از کانال انجام می‌گیرد.

یادآور می‌شود تامین حق‌آبه پایدار از تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه به میزان سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب، یک اقدام مهم و اثرگذار برای احیای دریاچه ارومیه است. حجم فعلی آب در دریاچه ارومیه تخمین زده شده حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است. با اقدامات راهبردی که انجام شده، دیگر شاهد حذف دریاچه ارومیه از روی نقشه کشور نخواهیم بود این تلاش‌ها در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16230

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد