شما اینجا هستید

    اجتماعی » جریمه میلیاردی موبایل‌فروشی متقلب در خوی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت 4 میلیارد ریالی یک فروشنده موبایل متقلب در خوی خبر داد.

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» از محکومیت ۴ میلیارد ریالی یک فروشنده موبایل متقلب در خوی خبر داد و اظهار کرد: پرونده تخلف این فروشنده موبایل که اقدام به فروش یک دستگاه آیفون ۱۳ پرومکس تقلبی به مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال کرده بود، در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان خوی مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی مدارک و شواهد و عدم ارائه اسناد و مدارک مثبته از سوی متخلف، تخلف وی محرز و علاوه بر جبران ضرر و زیان ۳۸۰ میلیون ریالی به شاکی، به پرداخت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ تخلف محکوم شد.

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: بازرسان اتاق اصناف شهرستان خوی در پی شکایت شاکی خصوصی و در ходе بازرسی از واحد صنفی متخلف، این تخلف را کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی، صنفی، قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان، مراتب را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا با تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

وی گفت: تعزیرات حکومتی سازمانی دولتی زیر نظر وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران است که وظایف مهمی در نظارت بر بازار، احقاق حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با متخلفان اقتصادی بر عهده دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به رسیدگی به تخلفات صنفی عنوان کرد: رسیدگی به تخلفات صنفی شامل مواردی مانند گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور، احتکار، عدم رعایت بهداشت و ارائه خدمات غیرمجاز می‌شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی وظیفه دارد با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد کند و اموال قاچاق را ضبط و امحا کند.

وی اذعان کرد: تعزیرات حکومتی به سایر تخلفات اقتصادی مانند احتکار، اخلال در نظام پولی و اعتباری و عدم اعلام موجودی کالا نیز رسیدگی می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16202

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد