شما اینجا هستید

    آرشیو » تولید کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌ها است

نماینده مردم آذربایجان‌ غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رونق تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با گروه سیاسی پایگاه خبری اروم‌tv، ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز و بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار کرد: نامگذاری سال‌های اخیر با محوریت مساله اقتصادی و تولید ملی بوده است، با توجه به اشرافی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آرمان‌ها و دغدغه‌ها و سیاست‌ها و زنجیره امور فعالیت‌ها دارند، نسبت به انتخاب نام سال اقدام می‌کنند.


وی
تلاش در راستای تحقق شعار سال را یک اولویت عنوان کرد و گفت: مسئولان و مدیران دولتی باید تحقق شعار سال را در اولویت فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.

مسئولان باید تلاش مضاعفی برای تحقق شعار سال داشته باشند


نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چندین سال است که معظم‌له به مسئله اقتصاد توجه ویژه داشته و براساس آن شعار سال را انتخاب می‌کند،
بنابراین باید امسال تلاش مضاعفی صورت گیرد تا شعار سال که تولید و مهار تورم است محقق شود.


وی با بیان اینکه، تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، عنوان کرد: تمامی شعارهای انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری به خودی خود بسیار دقیق و گویا هستند و براساس مشکلات و اولویت‌هایی که در کشور وجود دارد انتخاب می‌شود و دستور عملی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.


از ظرفیت نخبگان کشور برای بومی‌سازی تولیدات استفاده شود


شبستری بیان کرد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر دغه‌غه‌های معظم‌له است که در واقع اشاره به بومی‌سازی تولید کرده‌اند و باید از نخبگان میهن اسلامی بهره بود تا از واردات بی‌دلیل مواد اولیه جلوگیری شود.


انتخاب عنوان سال نه صرفا یک شعار، بلکه راهکاری برای حل مشکلات کشور است


وی با بیان اینکه، انتخاب عنوان سال نه صرفا یک شعار، بلکه راهکاری برای حل مشکلات کشور است، تصریح کرد: تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و تولید ملی در واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور است که مانع‌زدایی برای تولیدات داخلی باید از اولویت‌های مسئولان باشد.


با انتخاب شعار سال جدید نباید شعار سال گذشته به فراموشی سپرده شود


شبستری عنوان کرد: با انتخاب شعار سال جدید نباید شعار سال گذشته به فراموشی سپرده شود، گاهی مشاهده شده است که برخی مسئولان به شعار سال‌های گذشته بی‌توجه هستند در حالی که شعار هر سال رهبر در قالب و عنوانی دیگر و بر اساس مشکلات و چالش‌های سال گذشته انتخاب می‌شود.


وی عنوان کرد: در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد کشور  توجه ویژه‌ای داشته و شعار سال را نیز براساس همین موضوع انتخاب کرده‌اند بنابراین ضرورت دارد مسئولان و مدیران استانی نیز با برنامه‌ریزی مناسب در راستای  حل مشکلات اقتصادی اقدامات عملی و درخوری انجام دهند.


گام‌های مثبتی در راستای حل مشکلات اقتصادی توسط دولت جدید برداشته است


نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، اقتصاد کشور باید تقویت شود تا با حوادث و تکان‌های مختلف دچار چالش و مشکل نشود، عنوان کرد: گام‌های مثبتی در راستای حل مشکلات اقتصادی توسط دولت جدید برداشته است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، امیدوارم امسال با همکاری مسئولان و حمایت مردم گام‌های مثبتی در راستای پیشرفت و توسعه کشور برداریم.


اگر مسئولان توجه ویژه به معنا و تحقق شعار سال داشته باشند به قطع یقین به دستاوردهای کلانی می‌رسیم


وی با اشاره به دستاوردهای شعار سال بیان کرد: اگر مسئولان توجه ویژه به معنا و تحقق شعار سال داشته باشند به قطع یقین به دستاوردهای کلانی می‌رسیم در سال‌های اخیر تولید در کشور رونق داشته است و گام‌های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده است.


ستادی برای اجرایی کردن شعار سال تشکیل شود

بنده بارها به این سوال پاسخ داده و مطرح کرده‌ام که باید در کشور برای تحقق شعار سال، ستادی مرکب از قوای سه‌گانه برای اجرایی کردن شعار سال تشکیل شود تا بتوان مشکلات را حل کرد

وی تاکید کرد: باید دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، شرح وظایف جزئی خود را بدانند و در بازه‌های زمانی مشخص گزارش دقیقی از پیشبرد آنها را ارائه کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12469

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد