شما اینجا هستید

    اقتصادی » توزیع کود دولتی پتاسه بین کشاورزان آذربایجان‌غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کود پتاسه موردنیاز کشاورزان استان از چهار مبدأ پتروشیمی ارومیه، صنعت پتاس آسیا، بندر امام و بندر انزلی تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « درناسسی » محمد مظلومی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص توزیع کود پتاسه دولتی بین کشاورزان اظهار داشت: کشاورزان استان از چهار منبع مختلف پتروشیمی ارومیه، صنعت پتاس آسیا، بندر امام و بندر انزلی برای تأمین کود پتاسه موردنظر خود استفاده می‌کنند. این کود حاوی عنصر پتاسیم است که مقاومت ریشه را افزایش می‌دهد و باعث افزایش جذب مواد مغذی از خاک می‌گردد، همچنین در کیفیت و طعم محصول در گیاهان بارور نیز تأثیر چشمگیری دارد.

مظلومی اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان ماه آبان، بیش از ۲ هزار و ۳۲۰ تن کود پتاسه از این چهار منبع به کشاورزان استان ارائه شده است. این مقدار برابر با ۵۳ درصد از سهمیه ۴۳۸۹ تنی کود پتاسه است که سازمان جهاد کشاورزی برای استان در نظر گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: کود پتاسه یکی از راهکارهای مؤثر برای مقابله با تنش‌های محیطی مانند سرما و خشکی است که باعث کاهش عملکرد و کیفیت محصول می‌شوند.

وی توصیه کرد که کشاورزان بر اساس نتایج آزمون خاک، کود پتاسه را به همراه کودهای ازته و فسفاته در مزارع و باغات خود مورداستفاده قرار دهند. این کار باعث افزایش حاصلخیزی خاک و بهبود رشد و نمو گیاه می‌شود.

مظلومی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۲ هزار و ۳۲۰ تن کود پتاسه از این چهار مبدأ تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ سهمیه چهارهزار و ۳۸۹ تنی کود پتاسه توسط سازمان جهاد کشاورزی برای استان از ابتدای سال تا پایان آبان ۲ هزار و ۳۲۰ تن (۵۳ درصد سهمیه) محقق شده است.

وی بیان کرد: عنصر پتاسیم باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود و یکی از راه‌های مقابله با تنش‌های سرما و خشکی است.

مظلومی تأکید کرد: کشاورزان باید هم‌زمان با مصرف کودهای پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را بر اساس نتایج آزمون خاک در مزارع و باغات مصرف کنند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14940

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد