شما اینجا هستید

    آرشیو » تورم بالا معیشت مردم آذربایجان‌غربی را هدف قرار داده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌تردید وضعیت تورمی فعلی بر اقتصاد و معیشت خانواده‌های استان تاثیر مستقیم دارد و باید برای این مهم راه کارهای جدی پیشنهاد و اجرا شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری ارومtv؛ به دنبال اعلام آخرین نرخ تورم کشور بار دیگر شاهد رتبه عجیب و غیر قابل باور استان آذربایجان غربی در این جدول بودیم.

بر اساس اخرین آمار تورمی کشور، استان آذربایجان غربی با تورم بالای ۵۱ درصد سی و یکمین استان کشور و پائین تر از سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

این مهم در حالی است که استان آذربایجان غربی دارای بهترین  پتانسیل های اقتصادی است که با بهره گیری از این منابع می توان شاهد کاهش شدید تورمی در این استان مرزی بود

در همین رابطه نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اروم‌tv؛ ضمن تائید تورم موجود در استان آذربایجان غربی گفت: متاسفانه از سال ۹۰ تا به امروز شاهد وضعیت تورمی بالا در استان هستیم که این مهم به صورت جدی بر اقتصاد استان تاثیر گذار بوده است.

انور حبیب زاده افزود: برای بررسی دلایل این موضع قطعا باید از مرکز پژوهش های مجلس، وزارت اقتصاد و دولت آمار های مختلفی جمع اوری شود تا بتوان علت های مختلف این وضعیت را به صورت کارشناسانه واکاوی نمود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تورم در حوزه های مختلفی همچون بهداشت و درمان، کالاهای اساسی، حوزه حمل و نقل، مسکن و غیره تاثیر گذار است پس باید دقیق و کارشناسی شده بر اساس آمار و اطلاعات تاثیر این پدیده شوم اقتصادی را بر هر یک از حوزه های ذکر شده برسی و بعد از آن راه کارها ارائه شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌تردید وضعیت تورمی فعلی بر اقتصاد و معیشت خانواده های استان تاثیر مستقیم دارد و باید برای این مهم راه کارهای جدی پیشنهاد و اجرا شود

حبیب زاده عنوان کرد: استان آذربایجان غربی از بهترین پتانسیل های بالقوه اقتصادی همچون دامداری گسترده، کشاورزی، پایانه های مهم مرزی و صنعت  بهره می برد که با بهره‌گیری از این ظرفیت ها قطعا تورم در آن را می توان کاهش داد.

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: امید است با راه کارهای علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تورم استان کاهشی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11923

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد