شما اینجا هستید

    آرشیو » برگزاری ۲۷۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی از اجرای ۲۷۵۰ برنامه متنوع در قالب ۴۳ عنوان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری درنا سسی، جلیل وحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، از اجرای ۲۷۵۰ برنامه متنوع در قالب ۴۳ عنوان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.اظهار داشت: دفاع مقدس در ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی مانند ستاره درخشان است و بایدفرصت را مغتنم شمرده و عیار و تراز رزمندگان اسلام به جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه هفته دفاع مقدس عنوان کرد:متاسفانه تاکنون فرهنگ دفاع مقدس به خوبی در جامعه تبیین نشده در این راستا ضروری است ارزشهای ایثارگران، رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بیان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: شعار امسال در هفته دفاع مقدس “ما متحدیم ” است و از اهداف اصلی گرامیداشت این هفته، تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس و گرامیداشت جایگاه و منزلت خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

وی با ابراز تاسف ادامه داد: ما نتوانستیم الگوی‌های دفاع مقدس را به جامعه و جوانان بشناسانیم بایستی برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی اهتمام جدی در این بخش به وجود آید .

وحیدی خاطرنشان کرد: باید به هشت سال دفاع مقدس افتخار کنیم و طبق بیانات مقام معظم رهبری بایستی در خصوص جهاد تبیین تلاش بیشتری توسط مسوولین انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف و راهبرد دفاع مقدس تبیین قدرت دفاعی و بازدارندگی و گسترش فرهنگ دفاع مقدس است عنوان کرد: بایستی دستاوردهای نظام و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به در جامعه تبیین شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد: برگزاری تعداد ۱۰۰ یادواره شهدا،برگزاری مسابقات ورزشی و نمایشگاه ارائه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس در ۴۳ غرفه،غبارروبی مراز شهدا، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: : در این ایام ماکت یکی از عملیات‌هایی که رزمندگان استان در آن شرکت داشتند اعم از عملیات کربلای پنج و بدر ساخته و به نمایش گذاشته خواهد شد.

جلیلی با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه دفاع مقدس در پارک اللر باغی ارومهیه عنوان کرد: بعد از نماز مغرب و عشا هر دستگاه اجرایی در آمفی تاتیر پارک اللر باغی برنامه ای مربوط به دفاع مقدس برگزار می کند.

وی یاد آور شد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله برنامه های پیش رو در هفته دفاع مقدس است که در ۲۹ شهریور مراسم سراسری “جهاد مقاومت از دیروز تا امروز “برگزار و افراد شاخص تجلیل خواهد شد.

جلیلی تصریح کرد: در جهاد مقاومت و عرصه های مختلف مانند مداح شاعر هنرمند تجلیل به عمل می آید .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ۲۷۵ فرمانده شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌است گفت: روز ۳۱ شهریور نیز روز رژه نیروهای مسلح در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شهید حیدری اولین خلبان شهید دفاع مقدس و از اهل تسنن است بیان کرد: یادواره خلبان شهیدحیدری نیز در شهرستان مهاباد در طول این هفته برگزار می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از فعالین و پیشکسوتان ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ زمان دفاع مقدس توسط فرمانداری‌ها در شهرستان ها و مرکز استان برگزار می شود .

وی با بیان اینکه ۷۲ شهید جهاد گر در استان وجود دارد و جهاد کشاورزی و عشایر به صورت مشترک برنامه مشترک برگزار افزود: در روز نهم با برگزاری همایش تبیین نقش نیروهای مسلح جهادگران ، عشایر ، روحانیت در دفاع مقدس که نقش موثری داشتند تجلیل به عمل می آید.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14515

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد