شما اینجا هستید

    آرشیو » امامان جمعه سراسر آذربایجان‌غربی/ سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی است  

خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری اروم‌tv؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

تحریم سپاه توسط اروپا اوج خباثت دشمنان نظام را نشان می دهد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: این حماسه بزرگ به رهبریت روحانیت به ویژه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای حسنی شکل گرفت و در این روز جنگ مسلحانه در برابر رژیم فاسد پهلوی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در دوم بهمن سال ۱۳۵۷، مردم با دژخیمان مقابله کرده و آنها را سرجای خودنشاندند که این رشادت ها از یاد رفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: رسانه ها و مسوولان فرهنگی باید به‌ این مساله اهمیت دهند و زحمات علما و مردم به نسل های مختلف تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تحریم سپاه توسط اروپا اوج خباثت دشمنان نظام را نشان می دهد، اظهار کرد: با گذشت زمان خباثت دشمنان عیان می شود و نباید به آنان که در قالب دوست و حقوق بشر خود را تزئین می‌کنند، اعتماد شود.پ

وی بیان کرد: اگر سپاه، نیروهای مسلح و سردارانی نظیر سردار سلیمانی نبودند، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و دشمنان اسلام نظیر تکفیری ها در دوره های مختلف چه بر سر مردم می آوردند.

وی گفت: نباید از ماهیت و حقیقت دشمنان غافل شد و لازم است ایام الله دهه فجر باشکوه برگزار شود تا همه دشمنان بدانند ما پشت انقلاب، نظام اسلامی و رهبری ایستاده ایم هرچند برعملکرد برخی مسوولان انتقاد داریم.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه امام، مقام معظم رهبری و اصل نظام و انقلاب خطوط قرمز ما هستند، افزود: با چنگ و دندان حافظ انقلاب، ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی خیمه اباعبدالله الحسین (ع) است، اضافه کرد: واقعیت وحشی گری دشمنان روز به روز برما عیان می شود و نیازمند هشیاری و بصیرت در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: هدف اصلی دشمن تحریف وقایع بزرگ انقلاب با هجمه های رسانه ای است و معلمان، علما و اساتید باید در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها این رشادت‌ها را به نسل جدید تبیین کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه فصل تدوین بودجه سال آینده است، ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب هر برنامه دولت باید دارای پیوست عدالتی باشد ‌و توزیع عادلانه بودجه در سال ۱۴۰۲ و تنظیم برنامه هفتم توسعه مصداق این مطالبه رهبری است.

وی گفت: بودجه سال آینده در حال تنظیم است که باید عادلانه بوده و سهم استانها عادلانه تقسیم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تسهیلات بانکی به تهران تعلق دارد، افزود: باید این اعتبارات و تسهیلات عادلانه توزیع شود و نمایندگان استان ما لازم است در برنامه ریزی و امر بودجه ریزی دقت کنند.

وی با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان خوی بیان کرد: عموم جماعت باید به کمک مردم خوی بیایند زیرا زلزله زدگان نیازمند وسایل گرمایشی هستند؛ هر چند مسوولان کمک می‌کنند ولی یاری مردم استان نیز لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه مقاوم سازی خانه های روستایی با کمک خود مردم و دولت باید انجام شود، اضافه کرد: هر چند دولت کمک می کند ولی بیمه خانه های روستایی لازم است چرا که به سرعت بخشی از این خسارت‌ها با بیمه رفع می شود و یاری دولت و همت مردم در این زمینه لازم است.

سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی است


حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای به اصطلاح تروریستی، اظهار کرد: این اقدام از لحاظ بین المللی وجهه قانونی ندارد چرا که از لحاظ حقوقی تحریم یک مجموعه باید در شورای امنیت انجام گیرد.
امام جمعه میاندوآب افزود: از سوی دیگر وظیفه شناسایی و بررسی تروریستی بودن یک مجموعه بر اساس منشور سازمان ملل متحد بر عهده این سازمان و شورای امنیت است و این نیز دومین دلیل برای اینکه این موضوع حتی وجهه قانونی بین المللی نیز ندارد.
وی گفت: از سوی دیگر این نشان دهنده عزت و قدرت سپاه است که اتحادیه اروپا و کشورهایی که خود را متمدن و مدافع حقوق بشر و در جایگاه برتر می دانند، روی آن زوم کرده اند.
حسن زاده با اشاره به زمین گیر شدن کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین و روسیه، تصریح کرد: آنها برای اینکه افکار عمومی را از جایگاه متزلزل خود منحرف سازند به دنبال این هستند که موضوع دیگری را مطرح کنند.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، تمام اروپا و آمریکا به صدام کمک کردند، اظهار کرد: آنها تنها دنبال منافع خویش هستند و این را نیز در حمله آمریکا به عراق نیز دیدیم.
وی با اشاره به اینکه آنها تمام تلاش خود را به کار گرفته و می گیرند تا علیه نظام اسلامی دست به توطئه بزنند و این را در اغتشاشات اخیر نیز دیدیم، گفت: ولی به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) و اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و غیرت زنان و مردان ایرانی به اهداف خود دست نمی یابند.
حسن زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، نظم جهانی را به هم ریخت، افزود: دنیایی که در دو قطب غرب و شرق تقسیم بندی می شد با انقلاب اسلامی همه معادلات به هم ریخت و امروز  شوروی از هم پاشیده و  شاهد آمریکای متزلزل هستیم.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل توطئه ها و دست یابی دشمنان به اهدافشان در منطقه ایستاده است، گفت: امروز قطب مقاومت در مقابل قطب آنها تشکیل شده است و آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربه خورده اند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران را بدانند که سپاه عزتمند و مقتدر، عزیز مردم ایران اسلامی بوده و حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هر جا تحریم شده ایم با وجود سربازان و جوانان ولایی و غیور  به اوج خودکفایی و اقتدار دست یافته ایم.
حسن زاده با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی هر کدام یک سپاهی هستند و سپاه پاسداران را نماد عزت و اقتدار خود می دانند، افزود: اتحادیه اروپا این را بداند که بدون شک پاسخ متقابل دریافت خواهد کرد و مانند همیشه آنها را با طعم شکست و ناکامی مواجه خواهند ساخت.
امام جمعه میاندوآب گفت: سپاه مثل خورشید درخشان، برای حفظ نظام و کیان اسلامی و دفاع از ولایت فقیه باز هم مقاومت خواهند کرد و دشمنان را به زانو در می آورد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرزند راستین ملت ایران است
حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای به اصطلاح تروریستی، اظهار کرد:  این اقدام فاقد وجاهت بین‌المللی است زیرا اولا طبق قواعد مرسوم بین‌المللی، نهاد نظامی یک کشور هیچگاه تحریم نمی‌شود.
امام جمعه چهاربرج افزود: ثانیا براساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت‌های عضو براساس بند ۷ ماده ۲منشور ملل متحد، مردود و فاقد وجاهت بین‌المللی و غیرالزام‌آور است.
وی با اشاره به اینکه اروپا پس از جنگ اوکراین و طولانی شدن آن به فلاکت و بیچارگی و درماندگی افتاده است و اتحادیه اروپا عملا تبدیل به عمله بی‌اختیار آمریکا گردیده است، گفت: در واقع اروپا برای رهایی از مخمصه جنگ اوکراین درصدد بازکردن یک مسیر انحرافی برای نجات از سرزنش افکار عمومی خود می‌باشد.
جلالی تصریح کرد: چنانچه بارها گفته‌ایم اروپا در زمان دموکرات‌ها  که قیافه حقوق بشری می‌گیرند و نقش پلیس خوب را بازی می‌کنند؛ اکنون نقش پلیس بد را برعهده گرفته است و می‌خواهد از طریق تشدید فشار محاسبات مسئولان و مردم ایران را در مذاکرات برجام دچار تغییر کند.
امام جمعه چهاربرج افزود: از سوی دیگر اروپا و آمریکا درصددند جلوی تشکیل و تقویت یک اتحادیه ضد آمریکایی را توسط ایران و روسیه و چین و کشورهای مقاومت بگیرند فلذا بازوی قدرتمند نظامی ایران و محور مقاومت یعنی سپاه سرافراز انقلاب را هدف قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه تحریم سپاه البته چیز جدیدی نیست، گفت: این نیروی بزرگ و حافظ انقلاب اسلامی همواره زیر تیغ تحریم دشمنان بوده و به برکت همین تحریم‌ها رشد کرده و قد کشیده و بالیده است.
جلالی با اشاره به اینکه تحریم این نیروی بی‌بدیل، بیش از گذشته بر قوت و قدرت آن خواهد افزود، تصریح کرد: دشمنانِ ایران انقلابی  باید بدانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرزند راستین ملت ایران و حافظ انقلاب اسلامی و خاستگاه و محل تربیت صدها هزار نیروی مومن و پاکباخته در ایران اسلامی و الگوی هزاران هزار عنصر مقاوم و مومن در جهان اسلام است و در طول ۴۳سال گذشته به خوبی آموخته است که از دل تهدیدها چگونه فرصت‌های طلایی خلق کند.
امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مردم هوشیار و آگاه ایران بار دیگر نشان خواهند داد که هرکدام یک سپاهی انقلاب هستند و لباس سبز این نیروی الهی و انقلابی را نماد عزت و افتخار خود می‌دانند، اظهار کرد: نظام انقلابی ما نیز بدون تردید پاسخ‌های متقابل و متناسب هشداردهنده را خواهد داد و طراحان صهیونیست و بازیگران مفلوک این نمایش مضحک، مانند همیشه با شکست‌های بزرگتر روبرو شده و طعم ناکامی را به آنان خواهند چشید.
وی در ادامه به تبیین خطای محـاسباتی دشمنان پرداخت و افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدار مداحان اشاره به خطای محاسباتی دشمن در دشمنی با انقلاب داشتند و نکته جالب این که رهبر انقلاب از همان سالهای ابتدایی زعامت و رهبری به این نقطه ضعف مهم دشمنان اشاره کرده و هرساله به‌تکرار و اصرار بر آن تاکید کرده‌اند.
جلالی با بیان اینکه دشمنان نمی دانند با ملتی که مردم آن از مرگ نمی ترسند و در مقابل آن شجاعت دارند، نمی توان درافتاد، گفت: ویژگی نترسیدن از مرگ، در محاسبات آمریکایی موجود نیست و از سوی دیگر دشمنان ما همواره در مواقع حسّاس در محاسبات خود اعم از شناختِ مسائل ایران، شناختِ مردم، شناختِ روحانیت و شناختِ دین اشتباه کرده و دچار اشتباه مى‌شوند و لذا شکست خوردند و اینجا هم سرنوشتشان جز این نیست و شکست خواهند خورد.
وی به فقدان شناخت دقیق از عمق راهبردی ایران انقلابی اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور دشمنان؛ پایگاه‌های جمهوری اسلامی منحصر به‌شیعه‌ها نیست بلکه خیلی از برادران سنی در خیلی از کشورها آنچنان دفاع جانانه‌ای از جمهوری اسلامی می کنند که برخی از شیعه‌ها نمی کنند و این نشان می دهد که در مورد عمق راهبردی، دشمنان ما فهم درستی ندارند.
امام جمعه چهاربرج با اشاره به ماجراجویی دوباره رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در شرایطی ایران را تهدید به‌حمله به تاسیسات هسته‌ای می‌کند که خودش تنها رژیم در منطقه است که دارای بمب هسته‌ای بوده که اتفاقا هیچ نظارتی از سوی هیچ نهاد بین‌المللی را نیز تاکنون نپذیرفته است.

وی با بیان اینکه چنین راهبرد احمقانه‌ای تل‌آویو را به سوی نابودی زود هنگام خواهد کشاند، تصریح کرد: ایران انقلابی با تقویت قدرت بازدارندگی دفاعی خود آماده هرگونه پاسخ سریع و قاطع و پشیمان‌کننده خواهد بود و هرگونه اقدام حماقت‌آمیز توسط رژیم جعلی صهیونیسم، زوال این دولت منحوس را از سرزمین مقدس فلسطین رقم خواهد زد.

امام جمعه چهاربرج هم چنین با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و برشمردن فیوضات این ماه مبارک، گفت: این ماه، فرصت خوبی برای بزرگ‌ترین موهبت الهی یعنی عاقبت‌به‌خیری است.

انتقاد و گلایه امام جمعه پلدشت از عدم حضور مدیران در نماز جمعه
حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد: یکی از گمشده های بشریت تقوا است، تقوا لازمه مدیران شایسته است.
وی با انتقاد و گلایه از برخی مدیران به دلیل عدم حضور در نماز جمعه ها و برنامه های معنوی، افزود: مدیری که از جلسات معنوی فراری است مدیر جهادی نیست.
طالبی با تاکید بر ارائه گزارش مسئولان به مردم، گفت: مدیران با گذشت بیش از یکسال از مسئولیت خود باید به مردم گزارش دهند چه اقدام مهم و اساسی انجام داده اند.
امام جمعه پلدشت با بیان اینکه مدیری که نتواند محرومیت زدایی کند مدیر نیست، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور پلدشت حذف شد و اکنون باید سوال کرد که  آقای مدیر چرا پیگیر آن نیستید مگر غیر از آن است که قول دادید پیگیر حل آن باشید، برخی از طرح ها سال ها است نیمه تمام مانده، چرا پیگیر مصوبات استانداری نیستند.
وی با تاکید بر اینکه در برابر حق مردم سکوت نمی‌کنیم و با صراحت اعلام می کنیم به هیچ گروهی وابسته نیستیم و تنها مطیع رهبری هستیم، اظهار کرد: مسئولی که از حق مردم دفاع نکند و یکرنگ نباشد، مدیر نیست و به عنوان یک برادر از مسئولانی که کم کاری کرده اند دعوت می کنیم تا در راستای حل مشکلات مردم و با روحیه جهادی قدم بردارند.
طالبی با بیان اینکه پلدشت دارای پتانسیل های کشوری و استانی است ولی متاسفانه شکوفا نشده است، گفت: مردم شهرستان مردمی نجیب هستند و باید حق آنها ادا شود.
امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه در انتصابات شایسته سالاری، تعهد و تخصص مد نظر باشد، افزود: باید به مسائل اقتصادی و اجتماعی توجه جدی شده و حرکت های جدی صورت گیرد.

اروپائی‌ها ‌از اقدام غیرقانونی خود پشیمان خواهند شد

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به خطای محاسباتی دشمنان، گفت:ویژگی نترسیدن از مرگ، در محاسبات آمریکایی موجود نیست و از سوی دیگر دشمنان ما همواره در مواقع حسّاس در محاسبات خود اعم از شناختِ مسائل ایران، شناختِ مردم، شناختِ روحانیت و شناختِ دین اشتباه کرده و دچار اشتباه مى‌شوند و لذا شکست خوردند و اینجا هم سرنوشتشان جز این نیست و شکست خواهند خورد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه اروپائی‌ها ‌از جنگ رسانه‌ای و دیپلماسی خود پشیمان خواهند شد، گفت : متأسفانه دیروز پارلمان اروپا «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را جزو لیست «سازمانهای تروریستی» قرار داده و آن را تحریم کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مثلث عبری عربی غربی، در آشوب‌سازی و اغتشاش‌آفرینی پاییز گذشته، با شکست مواجه شد، دشمنان ایران قوی اکنون برای اینکه بتوانند به مزدوران داخلی و خارجی خود یک تنفس مصنوعی دهند، بدین طریق می‌خواهند شعله‌ی التهاب و تنش را گرم نگاه دارند.

وی خاطر نشان ساخت : مردم هوشیار و آگاه ایران بار دیگر نشان خواهند داد که هرکدام یک سپاهی انقلاب هستند و لباس سبز این نیروی الهی و انقلابی را نماد عزت و افتخار خود می‌دانند. نظام انقلابی نیز باید یک پاسخِ متقابل و متناسب و هشداردهنده‌ای به آنان دهد.

سپاه محبوبترین نیرو در جهان اسلام است

امام جمعه بوکان در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع برگزار شد با اشاره به قرار دادن نام سپاه به عنوان گروه تروریستی در پارلمان اروپا گفت: متاسفانه باز سیاست های دوگانه غرب در این اعلام نابخردانه کاملا مشهود و عیان بود.

ماموستا ملا عباس احمدی افزود: غربی ها باز در تصمیمات خود دچار اشتباه شده اند زیرا نام سپاه برای ملت ایران مقدس است و این نام با روح و جان مردم تنیده شده است.

وی ادامه داد: همه مردم ایران تلاش های سپاه را در حوزه های مختلف همچون برقراری امنیت، خدمات رسانی، محرومیت زدایی و مردم داری دیده اند و این گونه اقدامات نابخردانه کوچکترین اثری از کاهش محبوبیت سپاه در میان مردم نخواهد داشت

امام جمعه بوکان تصریح کرد: محبوبیت سپاه پاسداران تنها به داخل مرزهای ایران برنمی‌گردد بلکه اکنون سپاه ایران محبوب ترین نیروی ضد استکباری در سطح ملت های مسلمان تبدیل شده است.

ملا عباس احمدی در ادامه با اشاره به فرار شاه و نزدیک شدن به دهه مبارک فجر نیز عنوان کرد: فرار شاه نقطه پایانی برای حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران و سراغاز حکومتی جدید بر پایه ی عدل اسلامی بود.

امام جمعه بوکان یادآور شد: جشن های دهه مبارک فجر امسال باید پرشور از هر سال دیگری برگزار و این نوع جشن ها تمام سطوح مختلف جامعه را شامل شود

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11809

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد