شما اینجا هستید

    اقتصادی » افزایش ۳۶درصدی ترازیت کالا در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه مرزی ۵ گانه استان طی ۱۱ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاز پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه مرزی ۵ گانه استان طی ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و اظهار داشت: ترانزیت کالا از پایانه های مرزی پنج گانه استان طی ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری نزدیک به بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است و در تلاش می شود با توسعه زیرساخت هارو ارتقا کیفی خدمات این آمار رفته رفته صعودی شود.

وی افزود: پایانه مرزی بازرگان با عبور ۱۲۵۶۹ هزار دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و ورود ۳۲۳۷۳ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی بیشترین عملکرد را در این خصوص‌داشته است و پایانه مرزی پلدشت با تردد ۲۰۹۳۶ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و تردد ۶۱۵۴ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی و همچنین تمرچین با تردد ۹۶۴۹ دستگاه ترانزیت خروجی و ۷۲۵۳ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

دست نشان خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده ۳۹۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه ناوگان حامل کالای واراداتی و صادراتی از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که از این میان بازرگان با تعداد ۱۹۱ هزار و ۶۲۹ تردد در رتبه اول بیشترین تردد قرار گرفته و تمرچین و پلدشت به ترتیب با ۹۳۲۴۳ و ۵۹۴۱۱ تردد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: دراین بازه زمانی میزان تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی تمرچین و پلدشت به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

گذرگاه مرزی بازرگان یا مرز بازرگان از مهم‌ترین نقاط گمرک ایران است و در فاصلهٔ یک‌کیلومتری شهر بازرگان واقع در شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این گمرک در سال ۱۳۰۵ ساخته شده است که تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است. نام این گذرگاه از طرف کشور ترکیه مرز گوربولاغ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15573

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد