شما اینجا هستید

    اجتماعی » افزایش چشمگیر تردد وسایل نقلیه در آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر تردد وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی استان خبر داد.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگاه گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» با اشاره به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در اولین روز از طرح نوروزی سال ۱۴۰۳، تردد وسایل نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی به گونه‌ای چشمگیری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در اولین روز از طرح نوروزی تقریباً ۵۵۲ هزار تردد ثبت شده، شاهد رشد ۴۸./ درصدی در مقایسه با سال گذشته بودیم. این آمار نشان‌دهنده افزایش تمایل مردم برای سفر در این ایام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد: بیشترین تردد در محور میاندواب-ملکان با ۱۹,۴۷۷ تردد ثبت شده، که نسبت به سال گذشته۴.۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ساعات اوج تردد بین ۰ تا ۱ بامداد بوده که این نشان‌دهنده الگوی سفر شبانه مسافران است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تخلفات رانندگی نیز مورد توجه قرار گرفته است. بیشترین تخلفات ثبت شده مربوط به سبقت غیرمجاز بوده، که نیاز به توجه بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی را نشان می‌دهد. این اطلاعات حائز اهمیت است زیرا ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات در اولویت قرار دارد.

وی یادآور شد: با نزدیک شدن به ایام نوروز، انتظار می‌رود که تردد در جاده‌ها افزایش یابد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت ترافیک و افزایش ایمنی جاده‌ها ضروری است. امید است که با افزایش آگاهی و رعایت قوانین، شاهد کاهش تخلفات و تصادفات در جاده‌ها باشیم و نوروزی ایمن و خوش برای همگان رقم بخورد.

خاطر‌‌نشان می‌شود،سفر ایمن برای همه ما اهمیت دارد، به ویژه زمانی که با خانواده سفر می‌کنیم. قبل از هر سفری، برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید. مسیرهای جایگزین، شرایط آب و هوایی و وضعیت جاده‌ها را بررسی کنید.ا

اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه شما برای سفر آماده است. تعمیرات لازم، بررسی سطح روغن، فشار باد تایرها و سایر موارد فنی را چک کنید. همیشه یک کیت ایمنی و کمک‌های اولیه همراه داشته باشید. این کیت باید شامل داروهای اساسی، باند، چسب زخم و موارد ضروری دیگر باشد.همیشه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. سرعت مطمئنه را حفظ کرده و از سبقت‌های غیرمجاز خودداری کنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15648

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد