شما اینجا هستید

    آرشیو » اختلاف‌نظر مردم و مسئولان در مورد سرمایه‌گذار خوشاکو

بر اساس گفته‌های مسئولان سرمایه‌گذار منطقه گردشگری خوشاکو با مجوزهای لازم در حال ساخت و ساز است اما اهالی روستا گفته‌های مسئولان را تکذیب می‌کنند.


به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارومtv؛  در چند روز گذشته تصاویری از روستای خوشاکو در شهرستان ارومیه مبنی بر دخل و تصرف در زمین منابع ملی، طبیعی و مرتع درجه یک روستای خوشاکو، توسط یک پزشک غیربومی و بر اساس اظهارات رسانه‌ها، بدون طی تشریفات قانونی و اخذ مجوز و پروانه ساخت از مراجع ذی‌صلاح منتشر شد.

خبرنگار این رسانه برای صحت‌وسقم این موضوع با شورای اسلامی این روستا تماس گرفت. در گفت‌وگو با اروم‌نیوز گفت: هفته گذشته فردی غیربومی به‌صورت غیرقانونی اقدام ساخت ویلا و سوییت شخصی، بدون طی تشریفات قانونی و اخذ مجوز و پروانه ساخت از مراجع ذی‌صلاح شده است.

وی افزود: اصولاً برای ساخت‌وساز در داخل محدوده روستا باید از دهیاری روستا، پروانه ساخت دریافت کنند. بارها در این باره به اداره کل منابع طبیعی و پایگاه روستا گزارش داده شده؛ اما متأسفانه منابع طبیعی و اداره کل میراث‌فرهنگی ظاهراً مشکلی با این موضوع ندارند و آن فرد هم به‌راحتی در حال پیشبرد کارهایش است.

عضو شورای اسلامی روستای خوشاکو عنوان کرد: این شخص علاوه بر تصرف تپه باستانی پوشاک و اراضی کشاورزی و طرح‌های هادی را نیز تصرف کرده و کسی هم جلودارش نیست.

وی بیان کرد: به‌رغم اعتراضات حداکثری اهالی روستای خوشاکو و هشدار جدی بخشداری سیلوانا برای توقف هرگونه عملیات در این مکان، متأسفانه بدون توجه به اعتراضات و هشدارها کار ادامه دارد.

وی گفت: چند سال پیش موضوع به اداره کل میراث‌فرهنگی گزارش داده شد؛ اما متأسفانه این اداره نیز گوش شنوایی برای شنیدن ندارد و پاسخگو نیست.

عضو شورای اسلامی روستای خوشاکو افزود: اراضی کشاورزی سرمایه روستاییان است، اگر از سوی افراد تصرف شود منبع درآمد آنان نیز از بین می‌رود؛ بنابراین مجبور به مهاجرت از این روستا هستیم.

وی تصریح کرد: اراضی کشاورزی روستاییان پس از تصرف توسط این فرد، فنس‌کشی شده و حتی اهالی روستا حق ندارند وارد زمین‌های کشاورزی خود شوند.

وی با بیان اینکه، این پزشک غیربومی اقدام به تصرف ۳۵۰ هکتار از اراضی ملی، ییلاق، زمین‌های کشاورزی و طرح هادی کرده است، عنوان کرد: این فرد از دست‌فروشی در این روستا نیز جلوگیری می‌کند و همچنین ریالی از درآمد این محل گردشگری عاید روستاییان نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مقامات قضایی به این موضوع ورود پیدا کنند تا جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز گرفته شود.

مجوزهای لازم برای ساخت‌وسازها در محل گردشگری خوشاکو صادر شده است

یزدانی مدیر روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی در واکنش به ادعای زمین‌خواری در روستای خوشاکو و تخریب منابع ملی به خبرنگار اروم‌tv؛  گفت: این سرمایه‌گذار مجوز لازم برای ساخت‌وساز از سوی منابع طبیعی، اداره کل ورزش و جوانان، میراث‌فرهنگی و استانداری را دارد و هیچ تخلفی در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: این شخص اقدام به توسعه گردشگری در این مکان کرده است که به قطع یقین باعث رونق اشتغال‌زایی شده و به نفع مردم استان است.

تمامی فعالیت‌های پروژه خوشاکو در چارچوب قانون انجام می‌گیرد

محمد عبدلی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم دراین باره به اروم‌tvگفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر عهده اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و این اداره کل از آمادگی کامل برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث مجتمع گردشگری، هتل، مهمان‌پذیر و از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و یا تبدیل آن مجوزهای لازم داده و تسهیلات را در اختیار آنها قرار دهد‌.

وی افزود: تأسیسات گردشگری و همچنین صنایع‌دستی در داخل و خارج شهرها ایجاد می‌شوند که معمولاً برای تأمین زمین در داخل شهرها یا از اراضی‌ای که مالکیت خصوصی دارند استفاده می‌کنند یا زمین را از سازمان ملی زمین و مسکن و شهرداری تهیه می‌کنند که باید مجوز لازم برای ساخت‌وساز داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت صلاحیت، مجوزهای لازم از ادارات مربوطه جهت ساخت‌وساز صادر می‌‌شود.
عبدلی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز در استان آذربایجان غربی هیچ سرمایه‌گذاری بدون مجوز لازم از ادارات ذی‌ربط اقدام به ساخت‌وسازهای گردشگری نشده است.

وی عنوان کرد: در روستای خوشاکو مقرر شده است که هتل پنج‌ستاره توسط یک سرمایه‌گذار احداث شود؛ بنابراین تمامی مراحل قانونی آن طی شده و هیچ مشکلی از بابت ساخت این هتل وجود ندارد و تمامی فعالیت‌های این پروژه در چارچوب قانون انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11888

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد