شما اینجا هستید

    اجتماعی » آغاز به کار سومین کنگره بین ‌المللی کشورهای غرب آسیا

سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)، با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مسئولان استانی و لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پژوهشگران و جامعه علمی در حوزه علوم تولید مثل، سلولهای بنیادی و زیست فناوری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی»به نقل از ایسنا سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)، با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مسئولان استانی و لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پژوهشگران و جامعه علمی در حوزه علوم تولید مثل، سلولهای بنیادی و زیست فناوری آغاز شد.

این کنگره دو روزه با همکاری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

محمد امین ولیزاد، در این آیین آغاز کنگره با بیان اینکه امروزه سالمندی از چالش‌های مهم در کل دنیا به‌شمار می‌آید و کشورهای در حال توسعه از جمله ایران نیز با این مشکل مواجه است که بابد در جهت رفع آن، چاره اندیشی شود، گفت: طی سه سال اخیر در قالب جوانی جمعیت و فرزندآوری اقدامات موثری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معمولا ۱۵ درصد از زوج‌هایی که از هیچ روش پیشگیری از باروری استفاده نمی‌کنند نابارور هستند، افزود: با توجه به توسعه علم پزشکی در درمان ناباروری در کشورهای حوزه وانا، انجمنی تشکیل شده بعد از شهرهای مشهد و اصفهان، این کنگره در قالب دو روز در ارومیه برگزار می‌شود.

رییس کنگره وانا در آذربایجان غربی ادامه داد: در این کنگره دو روزه، مطالب و آخرین متدهای درمان ناباروری در قالب کارگاه‌ها و سخنرانی اساتید این حوزه ارائه خواهد شد که امید است ماحصل این کنگره بهبود نتایج درمانی در حوزه ناباروری، تسهیل ارائه خدمات درمانی این حوزه باشد.

ولیزاد با بیان اینکه آذربایجان غربی در حوزه درمان ناباروری از نظر زیرساختی و علمی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: سه مرکز فوق تخصصی سطح سه دولتی و خصوصی، فعالیت مراکز سطح دو در شمال و جنوب استان از افتخارات استان است که توسعه مراکز سطح دو در شهرهای دیگر شمال و جنوبی استان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور از ظرفیت خوبی برای جذب بیماران از کشورهای همسایه برخوردار است، اظهار کرد: قیمت ارایه خدمات و سطوح خدمات پزشکی در ایران بسیار مناسب است و سالانه از کشورهای همسایه شاهد حضور بیماران جهت درمان به کشور و آذربایجان غربی هستیم.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16070

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد