شما اینجا هستید

    آرشیو » آذربایجان‌غربی رتبه نهم ضریب نفوذ بیمه را در کشور به خود اختصاص داده است

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی در بین استان‌های کشور، رتبه نهم کشور را از لحاظ ضریب نفوذ بیمه به خود اختصاص داده است.

به گزارش ارومtv؛ حمید شجاع،رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عدم آگاهی مردم از قوانین بیمه ای، گفت: شهروندان برای اینکه در زمان صدور بیمه‌نامه و در تعهدات بیمه‌ای دچار مشکل نشوند قبل از تکمیل پرسش‌نامه باید از تعهد خود به خوبی آگاه شوند چراکه در مواردی به منظور جذب مشتری اطلاعات واقعی به متقاضیان ارائه نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در ایران به نسبت به تولید ناخالص داخلی حدود ۲،۵ درصد است در حالی‌که میانگین ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی ۲،۰۵ درصد است.

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی آذربایجان غربی عنوان کرد: آذربایجان غربی در بین استان‌های کشور، رتبه نهم کشور را از لحاظ ضریب نفوذ بیمه به خود اختصاص داده است.

شجاع گفت: با توجه به شرایط اقتصادی آذربایجان غربی که صنایع بزرگ و مولد در آن وجود ندارد، بیشتر بیمه در استان به بیمه اتومبیل، شخص ثالث، بیمه درمانی و بیمه بدنه اختصاص دارد.

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت بیمه ای در آذربایجان غربی

وی افزود: در  سال گذشته در آذربایجان غربی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت بیمه پرداخت شده است که بیش از ۷۰ درصد آن مربوط به خودرو،دیه و مابقی درمان و سایرتعهدات بیمه ای است.

شجاع اظهارکرد:  در زلزله خوی  حدود چهار هزار واحد مسکونی دچار آسیب شدند که بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد تجاری و خانگی پوشش بیمه‌ای داشتند که در این رابطه حدود ۸۰ درصد تعهدات بیمه ای پرداخت شده است، واحدهایی که تعهد بیمه‌ای پرداخت نشده به خاطر نقص مدارک بیمه بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11562

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد