شما اینجا هستید

    آرشیو » آذربایجان‌غربی در توسعه گلخانه‌ها پیشرو است

مدیر شهرک‌های آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی در واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران پیشرو است.

پیرمرادی در گفت و گو با خبرنگار اروم‌tv، اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی حدود هشت شهرک کشاورزی ایجاد شده که از این تعداد هفت شهرک برپایه گلخانه‌ای و یک شهرک دامپروری است بنابراین در واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران پیشرو است.

وی افزود: مساحت شهرک کشاورزی ایجاد شده در استان حدود ۴۶۹ هکتار است که ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج هزار نفر را دارد و  برای زیرساخت‌های این شهرک ۱۴ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر شهرک‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای ارومیه در ۳۳۰ هکتار، شهرک بوکان در ۳۰ هکتار و شهرک کشاورزی دهشک سلماس با ۵۰ هکتار از جمله شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در کشت سبزیجات و صیفی‌جات شاهد کاهش ۱۲ برابری آب هستیم که این جهشی در راستای بهروری از منابع تولید است.

پیرمرادی افزود: مساحت گلخانه در شهرستان سلماس حدود پنج هکتار است که حدود ۲۵ قطعه  از آن واگذار شده و ۳۱ قطعه از آن در حال واگذاری است که از سرمایه‌گذارن درخواست داریم در راستای ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان با مراجعه به شهرک‌های کشاورزی  اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به میزان برداشت محصول در گلخانه‌ها بیان کرد:  میزان محصول تولیدی در هر هکتار کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کشت معمولی است که در کاهش هزینه‌های تولید یک گام موثر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12213

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد