شما اینجا هستید

    آرشیو » آذربایجان‌غربی به رتبه دوم کشوری در صدور نشان “حلال” رسید

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی از صدور نشان بین‌المللی حلال در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تاکنون در استان ۲۸ نشان حلال صادر شده و آذربایجان‌غربی به رتبه دوم کشوری رسیده است.

وحید موسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv، با بیان اینکه، در سال جاری ۵۷۳ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان به سازمان ابلاغ شد، است اظهار کرد: در این زمینه اداره کل استاندارد بیش از تکلیف خود، ۶۸۷ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان انجام داد.

وی از اجرای طرح سراسری عیدانه هم‌زمان بر سطح کشور در استان نیز خبر داد و گفت: این طرح باهدف ایمنی واحدهای خدمات‌رسان و ایجاد احساس مسئولیت در بین واحدهای خدماتی از ۱۵ اسفند سال جاری لغایت ۱۵ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح عیدانه تاکنون ۵۱۱ مورد بازدید در سطح استان از واحدهای خدمات‌رسان انجام شده است.

موسی‌پور با تأکید به اینکه طرح “پایش کمی ” باهدف مقابله با کم‌فروشی در سراسر کشور از خرداد سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۴۱۰ نمونه از واحدهای تولیدی و ۷۴ مورد از بازار نمونه‌برداری شد که از این تعداد ۱۹۶ واحد تولیدی رد و ۲۸ نمونه اخذ شده از بازار رد شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری یک هزار و  ۵۱۳ اظهارنامه صادراتی و هشت هزار و ۹۱مورد اظهارنامه وارداتی از گمرکات استان به اداره کل استاندارد ارسال و مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی در سالاری با صادرکردن ۲۸ نشان حلال رتبه دوم کشور را بعد از استان فارس کسب کرد.

موسی‌پور با اشاره به صدور یک هزار و ۵۱۳ اظهارنامه صادراتی بیان کرد: امسال صدور هشت هزار و ۹۱ اظهارنامه وارداتی نیز انجام شده است.

وی از صدور نشان تشویقی و بین‌المللی”حلال” خبر داد و گفت: سازمان استاندارد متولی صدور نشان حلال است و تاکنون ۲۸ نشان حلال در آذربایجان غربی صادر کرده و رتبه دوم کشوری را از آن خودساخته است.

موسی‌پور در ادامه نیز گفت: بی‌تردید اگر در مورد سموم کشاورزی نیز استانداردهای لازم رعایت شود محصولات صادراتی افزایش می‌یابد و بنابراین باتوجه‌به اینکه یک‌سوم سیب تولیدی کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود، در زمینه صادرات به‌خوبی عمل نشده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12387

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد