شما اینجا هستید

    اجتماعی »  تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی

آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که از بعدازظهر امروز، با تقویت فعالیت سامانه بارشی، میزان و گستره بارش‌ها در آذربایجان غربی افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی»، آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که از بعدازظهر امروز، با تقویت فعالیت سامانه بارشی، میزان و گستره بارش‌ها در آذربایجان غربی افزایش خواهد یافت. این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف پیش‌بینی شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. همچنین وزش باد به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا اواخر هفته، شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

با توجه به هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد. بارش برف در مناطق سردسیر می‌تواند موجب اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای شود.

از نظر دمایی نیز، پیش‌بینی شده است که توده هوای سرد تا اواخر هفته در سطح استان ماندگار باشد و کاهش دما به‌ویژه در ساعات شبانه محسوس‌تر خواهد بود. مسئولان از شهروندان و رانندگان خواسته‌اند که با رعایت احتیاط بیشتر، به نکات ایمنی توجه کرده و از سفرهای غیرضروری به مناطق مرتفع خودداری کنند.

استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای خودروها در جاده‌های کوهستانی توصیه شده است.دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت وقوع سیلاب یا آبگرفتگی معابر، اقدامات فوری انجام دهند.شهروندان برای اطلاع از وضعیت جوی و دریافت آخرین اخبار و هشدارها، توصیه شده از منابع معتبر و رسمی استفاده کنند.

در پی صدور هشدار سطح نارنجی، اداره کل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام کرده است که تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی و راهداری در آماده‌باش کامل قرار دارند. علاوه بر این، تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با احتمال آبگرفتگی، سیلاب و مسدود شدن راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده است.

به دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید ناشی از بارش برف، رانندگان موظف به استفاده از تجهیزات زمستانی، به ویژه زنجیر چرخ در مناطق کوهستانی و برف‌گیر هستند. همچنین توصیه می‌شود فاصله ایمنی با خودروهای دیگر رعایت شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16499

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد